Σιγά μην έχανε την δουλειά- φιλέτο ο εκλεκτός του Μαξίμου κυρ Δημήτρης! Τσουβάλια με 500ευρα για τα 1300 «πράσινα λεωφορεία» στον ασπρομάλλη μπον βιβέρ. Πως ο Κοπελούζος με την Yutong που πήρε την δουλειά των 337.000.000 ευρώ, «έσφαξε στο γόνατο» την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και πέταξε έξω από τον διαγωνισμό πάσα ενδιαφερόμενο.


edolio5 team

Η πιάτσα το είχε τούμπανο και τα στελέχη της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ έβλεπαν όνειρα θερινής νυκτός πως θα πάρουν την μεγάλη δουλειά! Την ίδια ώρα που η μετοχή της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ διαπραγματεύεται στα 9,70 ευρώ η εισηγμένη δέχεται νέο πλήγμα. Εταιρεία που εκπροσωπεί αποκλείστηκε από το εναπομείναν τμήμα του διαγωνισμού του υπουργείου Υποδομών για την απόκτηση νέων πράσινων λεωφορείων, ο οποίος τρέχει από τον Νοέμβριο του 2021.


Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική απόφαση που υπογράφει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, η προσφορά της εταιρείας BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT, που αποτελεί τον ευρωπαϊκό βραχίονα της κινεζικής BYD, η οποία έχει ως αντιπρόσωπο στη χώρα μας την Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, χαρακτηρίζεται ως μη παραδεκτή από την αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης.


Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης αυτής η εταιρεία «κόβεται», καθώς η τεχνική της προσφοράς δεν έγινε αποδεκτή με αποτέλεσμα να μην προχωρά το υπουργείο Υποδομών στην αποσφράγιση του οικονομικού φακέλου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, όπως είχε γράψει ήδη το edolio5 από τον περασμένο Σεπτέμβριο, το μόνο που απέμενε για να κλειδώσει και επίσημα ο διαγωνισμός στην BYD ήταν να δώσει μερικές διευκρινήσεις που της είχαν ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών.

Ωστόσο, όπως φαίνεται και από τη σχετική απόφαση, αυτές είτε δε δόθηκαν ποτέ ή δεν κάλυψαν τα «κενά» που βρήκε η επιτροπή αξιολόγησης στον τεχνικό φάκελο με αποτέλεσμα η εταιρεία να χάνει το έργο των 45 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον τίθενται ερωτήματα σχετικά με την πορεία του συγκεκριμένου τμήματος, καθώς η BYD ELECTRIC BUS & TRUCK HUNGARY KFT ήταν η μόνη εταιρεία που είχε ανανεώσει την προσφορά της, ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες που ήταν οι VAN HOOL ERGOTRAK ASSOCIATION, IRIZAR E-MOBILITY, S.L και IVECO FRANCE SAS δεν έπραξαν το ίδιο με αποτέλεσμα να κοπούν από τη διαγωνιστική διαδικασία πριν από ακριβώς ένα χρόνο.

Υπενθυμίζεται ότι η BYD είχε κοπεί, επίσης, για τον ίδιο ακριβώς λόγο στο πέμπτο τμήμα του ίδιου διαγωνισμού που αφορούσε πάλι στην προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων και στον οποίο επικράτησε η Yutong που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Κοπελούζου.

Μάλιστα, η σχετική σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί και τα νέα λεωφορεία αναμένεται να καταφτάσουν στη χώρα μας τον Απρίλιο του 2024.

Πιο συγκεκριμένα η IVECO έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος στον διαγωνισμό αξίας 43 εκατ. ευρώ για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου, τα οποία είναι έτοιμα προς παράδοση, ενώ η Yutong που εκπροσωπείται στην Ελλάδα από τον Όμιλο Κοπελούζου έχει αναλάβει την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων έναντι 100 εκατ. ευρώ τα οποία και θα καταφτάσουν στη χώρα μας εντός εξαμήνου από την υπογραφή.

Επιπλέον, προχωρούν οι διαδικασίες για τα δύο εναπομείναντα υπο-έργα στα οποία οι Industria Italiana Autobus και η Build Your Dreams έχουν υποβάλει τις μοναδικές προσφορές. Τα έργα αυτά αφορούν την προμήθεια 200 ηλεκτρικών λεωφορείων CNG (59 εκατ. ευρώ) και επιπλέον 100 ηλεκτρικά λεωφορεία (45,3 εκατ. ευρώ).

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω έργα εντάσσονται στον διαγωνισμό που έχει προκηρύξει το υπουργείο υποδομών και μεταφορών στα τέλη του 2021 και αφορά στην προμήθεια 600 λεωφορείων και η συνολική του αξία έχει εκτιμηθεί στα 337 εκατ. ευρώ εάν λάβουμε υπόψη και το ΦΠΑ.

Με το που πέσουν οι υπογραφές, δηλαδή κατά το καλοκαίρι και το φθινόπωρο του 2023, τότε το υπουργείο σύμφωνα με τις ίδιες πηγές θα προκηρύξει έναν ακόμα διαγωνισμό, ενώ εξετάζει το ενδεχόμενο και προκήρυξης ενός τρίτου διαγωνισμού στο μέλλον και δεν αποκλείεται σε αυτόν να υπάρξει χώρος για λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν υδρογόνο.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του υφιστάμενου σχεδιασμού του υπουργείου θα πραγματοποιούταν δύο διαγωνισμοί με στόχο την προμήθεια 1300 λεωφορείων τα οποία θα διοχετευθούν στον ΟΑΣΑ και το ΟΑΣΘ.

Η πλειοψηφία εξ αυτών, δηλαδή τα 1000, θα κατευθυνθούν προς την Αθήνα, ενώ τα υπόλοιπα 300 προς τη συμπρωτεύουσα. Σημειώνεται ότι η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκαν διαγωνισμοί για την προμήθεια λεωφορείου ήταν πριν από 13 χρόνια.


Με τον εν εξελίξει διαγωνισμό, εκτός από τα να προμηθεύει τις αστικές συγκοινωνίες με καινούργια και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία, το υπουργείο «δοκίμασε» και πλέον φέρεται να είναι πιο έτοιμο για τη διενέργεια των άλλων δύο διαγωνισμών.


Σε αυτούς πρωταγωνιστικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσουν πράσινες τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά λεωφορεία και υπό προϋποθέσεις το υδρογόνο, ενώ τα υβριδικά οχήματα φαίνεται πως δε θα προτιμηθούν καθώς αποτελούν ξεπερασμένη τεχνολογία.

ΠΑΤΑ ΕΔΩ για να λαμβάνεις όλες τις νέες αναρτήσεις του ΕΔΩΛΙΟ5 !