Συνέλαβαν τυχαία στον Άλιμο μετά από 10 χρόνια τον "εγκέφαλο" της απαγωγής της Ευανθίας Φραγκογιώργη συζύγου του εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη. Οι απαγωγείς είχαν πάρει 1,8 εκ. ευρώ.


Του Άρη Σπίνου 

Η απαγωγή της Ευανθίας Φραγκογιώργη, συντρόφου του γνωστού εφοπλιστή Άρη Θεοδωρίδη, είχε θορυβήσει τους ναυτιλιακούς κύκλους εκείνης της εποχής. Οι δράστες, παρά το γεγονός ότι το θύμα ήταν μεγάλης ηλικίας, δεν είχαν διστάσει να το έχουν συνεχώς σε καταστολή με υπνωτικά και κατασταλτικά χάπια. Ο φερόμενος ως «εγκέφαλος» της απαγωγής, που έγινε το καλοκαίρι του 2009 στο Παλαιό Φάληρο, είχε διαφύγει της σύλληψης, με τις πληροφορίες να λένε ότι «είχε βρει καταφύγιο πιθανότατα στην Αλβανία και μετά σε χώρα της Ευρώπης». Όλα αυτά μέχρι την περασμένη Τετάρτη…

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του edolio5 ο 40χρονος πλέον συνελήφθη στην περιοχή του Αλίμου, μια «ανάσα» από τον «τόπο του εγκλήματος». Αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. που περιπολούσαν τον σταμάτησαν για έναν τυχαίο έλεγχο, γύρω στις 8 το βράδυ. Εκείνη τη στιγμή δεν γνώριζαν ότι είχαν στα χέρια τους ένα πρόσωπο-«φάντασμα» για τις ελληνικές διωκτικές αρχές. Λίγο αργότερα, διαπίστωσαν ότι σε βάρος του εκκρεμούσε το ένταλμα σύλληψης για την απαγωγή της συντρόφου του εφοπλιστή. Με συνοπτικές διαδικασίες τον οδήγησαν στο πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα για τα περαιτέρω.

Ζητούσαν 5 εκατομμύρια ευρώ λύτρα και πήραν 1,8


Ήταν οκτώ το πρωί στις 19 Ιουνίου… Ο Αιγύπτιος οδηγός παρέλαβε την 73χρονη γυναίκα από το σπίτι της στο Παλιό Φάληρο για να την πάει για το καθημερινό μπάνιο της στη Βουλιαγμένη. Ξαφνικά δύο άγνωστοι μπήκαν στο αυτοκίνητο και με την απειλή όπλων, σε κοντινή απόσταση, τους επιβίβασαν σε δικό τους όχημα. Από το τηλέφωνο του θύματος ενημέρωσαν τον γνωστό εφοπλιστή ότι θέλουν λύτρα πέντε εκατομμύρια ευρώ για να την αφήσουν. Τις επόμενες μέρες έγιναν και άλλες επικοινωνίες με τον εφοπλιστή και μάλιστα οι απαγωγείς τού έβαλαν να ακούσει ηχογραφημένο μήνυμα της συντρόφου του στο οποίο έλεγε ότι είναι καλά.




Τελικά, μετά από έξι μέρες και αρκετά δοκιμαστικά δρομολόγια, ο εφοπλιστής και ο δικηγόρος του άφησαν 1,8 εκατομμύρια ευρώ σε έναν σκουπιδότοπο, στην περιοχή του Σχιστού. Οι απαγωγείς το ίδιο βράδυ απελευθέρωσαν κάπου στο κέντρο της Αθήνας την 73χρονη, η οποία ειδοποίησε τον σύντροφό της. ««Δεν έκανα μεγάλη διαδρομή, δεν με έδεσαν, δεν μου έβαλαν κουκούλα. Δεν είχε ασανσέρ, ανέβηκα κάποια σκαλιά και το δωμάτιο είχε κρεβάτι και τηλεόραση. Τα παράθυρα ήταν καλυμμένα, δεν άκουγα παράξενους ήχους και με φυλούσαν 2-3 άτομα με καλυμμένα πρόσωπα. Είχα τα φάρμακα μαζί μου για τη μέση μου» φέρεται να είχε πει τότε στους αστυνομικούς που την εξέτασαν.

«Παιδιά» του εφοπλιστή οι απαγωγείς

Τον Φεβρουάριο του 2010 συνελήφθησαν δύο Αιγύπτιοι, υπάλληλοι της εταιρείας του Άρη Θεοδωρίδη, και τρεις Αλβανοί. Οι αστυνομικοί αναζητούσαν τρία ακόμη άτομα αλβανικής καταγωγής, που διέφυγαν από τη χώρα μας αμέσως μετά την παραλαβή των λύτρων και την απελευθέρωση του θύματος. Όπως αποδείχτηκε, η απαγωγή οργανώθηκε από «μέσα». Ο Αιγύπτιος οδηγός του αυτοκινήτου ήταν άνθρωπος της οικογένειας, καθώς ο εφοπλιστής τον είχε φέρει στην Ελλάδα όταν ήταν μόλις 17 ετών.


«Ένιωσα ένα όπλο να πιέζει τα πλευρά μου και ένα χέρι να σπρώχνει το κεφάλι μου προς τα κάτω…Είδα ότι ο άνδρας που καθόταν πίσω από τον οδηγό μου τον Yasser κρατούσε ένα όπλο μικρό που είχε χρώμα ασημί ή νίκελ το οποίο είχε βάλει και αυτό στα πλευρά του. Ο άνδρας αυτός φώναξε «Ξεκίνα, ξεκίνα! Φύγε!». Είναι η συγκλονιστική αφήγηση της συντρόφου του εφοπλιστή κ. Άρη Θεοδωρίδη η οποία απήχθη το πρωινό της 19ης Ιουνίου και τελικά λίγες ημέρες αργότερα αφέθη ελεύθερη αφού η οικογένεια χρειάστηκε να καταβάλλει ως λύτρα το ποσό του 1.800.000 ευρώ. «Αν θες τη γυναίκα σου να μην την δεις κομμάτια, να μας δώσεις 5.000.000 ευρώ για να την πάρεις» ήταν τα πρώτα λόγια των απαγωγέων προς το γνωστό εφοπλιστή, όπως ο ίδιος τα περιέγραψε στην κατάθεση που έδωσε στην Αστυνομία.


Το edolio5  αποκαλύπτει όλη τη δικογραφία της υπόθεσης αλλά και τη συγκλονιστική μαρτυρία της κυρίας Ευανθίας Φραγκογιώργη μέσα από την οποία ξετυλίγονται λεπτό προς λεπτό οι δραματικές στιγμές που έζησε στα χέρια των απαγωγέων της τις ζεστές ημέρες του Ιουνίου. Τελικά, οι περισσότεροι από τους οκτώ απαγωγείς έπεσαν στα δίχτυα του νόμου, ενώ εντυπωσιακό στοιχείο είναι το γεγονός ότι ένας από τους εγκεφάλους του σατανικού σχεδίου αρπαγής της ηλικιωμένης είναι ο Αιγύπτιος Yasser Arafa, οδηγός της οικογένειας τον οποίο το ζευγάρι θεωρούσε δικό του άνθρωπό.


«Κάτσε καλά γιατί θα σε μαχαιρώσω!»

Η απαγωγή της 73χρονης Ευανθίας Φραγκογιώργη είχε προκαλέσει αναστάτωση στην Ελληνική Αστυνομία καθώς σημειώθηκε λίγο πριν εξιχνιαστεί η υπόθεση της απαγωγής του εφοπλιστή κ. Περικλή Παναγόπουλου ενώ ήταν η τρίτη σοβαρή περίπτωση αρπαγής ευκατάστατου Αθηναίου μέσα σε διάστημα ενός χρόνου. Η κυρία Φραγκογιώργη περιγράφει πως ξεκίνησαν όλα… «Ένα πρόβλημα υγείας με τη μέση μου, είχε ως αποτέλεσμα να πηγαίνω κάθε πρωί για ιαματικά μπάνια στη λίμνη Βουλιαγμένης. Την Παρασκευή στις 19 Ιουνίου, κατέβηκα από το σπίτι μου, μαζί με την Έλεν την οικιακή βοηθό από τις Φιλιππίνες όπου με περίμενε ο Yasser. Μπήκα στο αυτοκίνητο, έβαλε μπροστά και έκανε έναν ελιγμό προκειμένου να φύγουμε. Εκείνη τη στιγμή άκουσα έναν θόρυβο και κατάλαβα ότι άνοιξαν και έκλεισαν οι πόρτες του αυτοκινήτου πολύ γρήγορα και ότι μπήκαν μέσα δύο άνδρες. Ο ένας έκατσε πίσω από εμένα και ο άλλος πίσω από τον Yasser. Αμέσως ένιωσα ένα όπλο στα πλευρά μου και ένα χέρι να μου πιέζει το κεφάλι προς τα κάτω».
Αν και το σοκ της αρπαγής ήταν μεγάλο η 73χρονη κατάφερε να συγκρατήσει απίστευτες λεπτομέρειες για το πώς έγινε το σκηνικό, πως κινήθηκε το αυτοκίνητο και που κατέληξε…

‘Ένα σπίτι που η ίδια δεν μπόρεσε να προσδιορίσει σε ποιο σημείο βρισκόταν, αλλά μόνο το ότι ήταν σε πυκνοκατοικημένη περιοχή. «Μου είπαν να κατέβω από το αυτοκίνητο αλλά τους απάντησα ότι δεν μπορούσα να κινηθώ λόγω της μέσης μου. Μου φόρεσαν ένα καπέλο και μου έδωσαν ένα ζευγάρι γυαλιά τυλιγμένα με ταινία για να μην μπορώ να δω. Κάποιος από αυτούς με πήρε αγκαλιά από το αυτοκίνητο και μου είπε να κρατώ τα γυαλιά με το ένα χέρι. Δεν κατάλαβα πόσα σκαλιά ανεβήκαμε. Ο άνδρας που με μετέφερε πρέπει να ήταν αρκετά ψηλός γιατί μπορούσα να δω ότι φορούσε μεγάλο νούμερο παπούτσι το οποίο στο μπροστινό μέρος ήταν κάπως μυτερό. Μπήκαμε σε ένα δωμάτιο που υπήρχε μέσα ένα κρεβάτι σιδερένιο παλιού τύπου και στην αριστερή πλευρά του δωματίου μια ντουλάπα εντοιχισμένη. Στο δεξιό τοίχο υπήρχε ένα παράθυρο το οποίο ήταν σκεπασμένο και είχε κουρτίνα. Θυμάμαι ότι κάποια στιγμή έκανα μια κίνηση να τραβήξω την κουρτίνα ώστε να δω τι είναι έξω. Τότε αυτός που με φύλαγε πετάχτηκε, κρατούσε ένα κουζινομάχαιρο και μου είπε «Κάτσε καλά γιατί θα σε μαχαιρώσω!». Γύρισα προς το μέρος του και του είπα «Κοιτάξτε ένα ράμπο με το κουζινομάχαιρο που θα με σκοτώσει» και συμπλήρωσα «Ορίστε, σκότωσε με» σκύβοντας ταυτόχρονα το κεφάλι «κόκαλα θα βρεις!».

Πέντε σακούλες σκουπιδιών γεμάτες ευρώ

Στην περιγραφή της η σύντροφος του εφοπλιστή θυμόταν τα πάντα. Ακόμη και το τι έτρωγε. «Καθημερινά, όσες ημέρες με κρατούσαν το πρωί μου έφερναν καφέ, γάλα και δύο φρυγανιές ενώ το μεσημέρι και το βράδυ μου έφερναν ένα γιαούρτι και δύο φρυγανιές. Όταν τους ζητούσα κανένα φρούτο, αυτοί μου έφερναν ροδάκινο και μήλο».
Στις οκτώ ημέρες που κράτησε η απαγωγή, ο κ. Άρης Θεοδωρίδης προσπαθούσε να μαζέψει τα 5.000.000 ευρώ που απαιτούσαν οι δράστες όμως τελικά κατάφερε να συγκεντρώσει 1.800.000 ευρώ. Ο ίδιος θυμάται όλες τις διαπραγματεύσεις με τον άγνωστο άνδρα που τον καλούσε στο κινητό του. «Μου είπε ότι είχαμε συμφωνήσει για 5.000.000 αλλά του εξήγησα ότι δεν μπορούσα να μαζέψω περισσότερα και τελικά συμφώνησε. Μου ζήτησε να ξεκινήσω με έναν οδηγό και του είπα ότι θα πάω με το αυτοκίνητο μου. Ένα BMW X3. Πήρα πέντε μαύρες σακούλες ευρώ και τοποθέτησα σε κάθε μία το ποσό των 360.000 ευρώ. Δέκα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα της 25ης Ιουνίου έφυγα από το σπίτι μου για να πάμε στο Παλατάκι όπως μου είπαν οι απαγωγείς. Περιμένω στην πλατεία περίπου 30 λεπτά και γύρω στη μία δέχομαι τηλεφώνημα. Είπαν να ανάψω τα αλάρμ, να προχωρήσω ευθεία και στα φανάρια στο Δαφνί να κάτω δεξιά» λέει στην κατάθεση του ο κ. Άρης Θεοδωρίδης. Τελικά μετά από πολλές επικοινωνίες άφησε τις σακούλες με τα ευρώ σε ένα κάδο σκουπιδιών και έφυγε για να γυρίσει στο σπίτι του στο Παλαιό Φάληρο.
«Δύο άτομα με σήκωσαν από το κρεβάτι και μου ζήτησαν να πάω μέχρι την πόρτα όπου εκεί ένας ψηλός άνδρας με πήρε αγκαλιά και με πήγε στο αυτοκίνητο. Φορούσε μια γκρι βερμούδα Dolce & Cabana και ήταν πολύ προσεγμένος. Θυμάμαι ότι στην τηλεόραση μόλις είχε ξεκινήσει το παιχνίδι Βραζιλία – Αφρική. Τελικά με άφησαν σε κάποιο σημείο ανάμεσα σε αυτοκίνητα για να μπορέσω να κρατηθώ. Τότε άκουσα μια γυναίκα να μου φωνάζει αν θέλω βοήθεια. Τηλεφώνησα και μετά από λίγο ήρθε η Αστυνομία και με πήρε» περιγράφει η κυρία Φραγκογιώργη.