Μόνο στο edolio5!Στο εισαγγελέα κρατικά στελέχη για σκάνδαλα απαλλοτριώσεων-Η έρευνα αφορά υπαλλήλους που κατέθεταν στα δικαστήρια υπέρ ιδιοκτητών που έλαβαν υπέρογκες αποζημιώσεις-Εκατοντάδες εκατομμύρια η ζημιά του Δημοσίου.


Του Άρη Σπίνου 

Στο στόχαστρο εκτενούς εισαγγελικής έρευνας  έρευνας βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες του edolio5 , στελέχη κρατικών υπηρεσιών που ασχολούνται με τα δημόσια έργα και τα τελευταία χρόνια και ενεπλάκησαν σε περιπτώσεις απίστευτων απαλλοτριώσεων στους οδικούς άξονες και στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόκειται για στελέχη ορισμένα από τα οποία δεν είχαν υποβάλει δηλώσεις πόθεν έσχες, παρά το γεγονός πως είχαν τη σχετική υποχρέωση, ενώ ενίοτε κατέθεταν στα δικαστήρια υπέρ των αετονύχηδων ιδιοκτητών που διεκδίκησαν και έλαβαν προκλητικά υψηλές απαλλοτριώσεις με δικαστικές αποφάσεις.

Εξαιτίας των παράλογων διεκδικήσεων για αποζημιώσεις και των πολυετών διενέξεων στα δικαστήρια, το δημόσιο επιβαρύνθηκε με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην περίπτωση των οδικών αξόνων. Αντίστοιχα υψηλή ήταν η επιβάρυνση και για σιδηροδρομικά έργα στην περιοχή της Πελοποννήσου αφού μόνο για το τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη καταβλήθηκαν περί τα 400 εκατ. ευρώ σε απαλλοτριώσεις από την ΕΡΓΟΣΕ.

Μάλιστα αρκετοί ιδιοκτήτες έχουν κληθεί από το 2013 να επιστρέψουν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στο ελληνικό δημόσιο.

Ο σχετικός φάκελος που έχει το edolio5 στην διάθεση του είχε  σταλεί προς εξέταση στην πρόεδρο του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου αλλά βρέθηκε στο τελευταίο συρτάρι από τον σημερινό εισαγγελέα του Α.Π. ο οποίος έδωσε εντολή για άμεση έρευνα.

Σύμφωνα με όσα είναι σε θέση να γνωρίζει το edolio5 υπάρχει  περίπτωση ιδιοκτήτη ο οποίος έπειτα από πολυετή δικαστική διαμάχη αποζημιώθηκε, αλλά στη συνέχεια «έχτισε καινούργιο σπίτι στο ίδιο οικόπεδο, πήρε και ένα αυτοκίνητο και δεν επέτρεπε να μπουν μέσα στο απαλλοτριωμένο ακίνητο για να δουλέψουν τα συνεργεία και ο  εισαγγελέας της περιοχής παρά το γεγονός ότι γνώριζε τα πάντα  για ένα χρόνο ανεχόταν αυτή την κατάσταση!

Αποκορύφωμα της φάμπρικας που στήθηκε με τις απαλλοτριώσεις ήταν το γεγονός πως στην Πελοπόννησο και για την ίδια περιοχή, οι ιδιοκτήτες που παραχώρησαν ακίνητα για το σιδηροδρομικό δίκτυο αποζημιώθηκαν με πενταπλάσια τιμή ανά στρέμμα σε σχέση με όσους τα παραχώρησαν για τους οδικούς άξονες! Με βάση στοιχεία του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών, το Εφετείο επιδίκασε αποζημιώσεις για τις απαλλοτριώσεις που ήταν κατά 50% χαμηλότερες των αρχικών, γι’ αυτό και πολλοί ιδιοκτήτες έχουν κληθεί να επιστρέψουν δεκάδες εκατομμύρια στο δημόσιο.

Όπως αποκαλύπτεται, οι αρμόδιες υπηρεσίες όχι μόνο δεν παρίσταντο στα δικαστήρια προκειμένου να περιοριστεί η δράση των επιτήδειων, αλλά ορισμένα στελέχη τους κατέθεταν και υπέρ των ιδιοκτητών!

Εκτός από το εξαιρετικά υψηλό κόστος, στην περίπτωση των οδικών αξόνων φτάσαμε στο σημείο να ολοκληρώνονται τα έργα που προκηρύχθηκαν προ 10 ετών και να μην έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις!

Οι αλλαγές στα χρονοδιαγράμματα και στον σχεδιασμό των έργων είχαν πρόσθετο κόστος για το ελληνικό δημόσιο καθώς καταβλήθηκαν αποζημιώσεις στους εργολάβους. Υπενθυμίζεται πως οι συμβάσεις παραχώρησης προέβλεπαν ολοκλήρωση των απαλλοτριώσεων εντός εξαμήνου ή ενός έτους!

Τώρα φαίνεται πως τα στελέχη των κρατικών υπηρεσιών, που ξέχασαν και τις δηλώσεις πόθεν έσχες, θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις για σοβαρά κακουργήματα.