"Όχι" του ανακριτή Θανάση Μαρνέρη στην αποφυλάκιση του 49χρονου "μπογιατζή" που διέπραξε την μεγάλη κλοπή στην Εθνική πινακοθήκη. Ζήτησε και την αναβάθμιση του κατηγορητηρίου.


Του Άρη Σπίνου

Ο 6ος τακτικός ανακριτής, Αθανάσιιος Μαρνέρης τάσσεται υπέρ της παράτασης της προσωρινής κράτησης του 49χρονου «φιλότεχνου» ελαιοχρωματιστή, ο οποίος διέπραξε τη μεγάλη κλοπή ζωγραφικών έργων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

Συγκεκριμένα, ο κ. Μαρνέρης, που χειρίζεται την κύρια ανάκριση για την υπόθεση ζητά από τους δικαστές - μέλη του Δικαστικού Συμβουλίου να παρατείνουν την προφυλάκιση του κατηγορούμενου που μετρά ήδη η 6 μήνες εγκλεισμού στη φυλακή,

Υπενθυμίζεται ότι η υπόθεση αφορά την κλοπή από το Μουσείο, τριών μεγάλης αξίας πινάκων. Ο 49χρονος κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος για την υπόθεση τον περασμένο Ιούλιο μετά την ομολογία της πράξης του ενώπιον του ανακριτή.

Ο κ. Μαρνέρης, επίσης, ζήτησε και το αίτημά του έγινε δεκτό, από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας , την αποσαφήνιση με ορθότερο νομικό χαρακτηρισμό της πράξης που αποδίδεται στον ελαιοχρωματιστή. Έτσι πλέον ο 49χρονος, που φέρεται να ισχυρίζεται πως από «αγάπη στην Τέχνη» έκλεψε τους τρεις πίνακες, βαρύνεται με το αδίκημα της διακεκριμένης περίπτωσης κλοπής κατά συναυτουργία, τετελεσμένης και σε απόπειρα πραγμάτων καλλιτεχνικής αξίας που βρίσκονταν σε συλλογή εκτεθειμένη σε κοινή θέα σε δημόσιο οίκημα άνω των 120.000 ευρώ σε βάρος Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (κακούργημα).

Η αρχική κατηγορία που του είχε απαγγελθεί δεν είχε προσδιορίσει ότι η πράξη του στρεφόταν κατά ΝΠΔΔ και έτσι η ποινή που προβλεπόταν , εφόσον κρινόταν ένοχος, ήταν αυτή της κάθειρξης έως 10 ετών. Με την αποσαφήνιση της πράξης στην οποία προέβη η Εισαγγελία κατόπιν του αιτήματος του κ. Μαρνέρη, ο ελαιοχρωματιστής, εφόσον κηρυχθεί ένοχος, είναι αντιμέτωπος με ποινή κάθειρξης τουλάχιστον 10 ετών.

Σύμφωνα και με την απολογία του ενώπιον του ανακριτή το 2012, έκλεψε τον περίφημο πίνακα του Πικάσο με τίτλο «Γυναικείο Κεφάλι» το οποίο ο καλλιτέχνης είχε δωρίσει το 1949 στον Ελληνικό λαό, τον πίνακα του Πιτ Μοντριάν «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» και ένα σχέδιο σε χαρτί, των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο). Το τελευταίο έργο, σύμφωνα πάντα με τους ισχυρισμούς του κατηγορουμένου, χρησιμοποίησε για να σκουπίσει αίματα από τραύμα στο χέρι του την νύχτα της κλοπής και εν συνεχεία το πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας του πιστεύοντας πως έχει καταστραφεί.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα δύο από τα τρία κλαπέντα έργα που βρέθηκαν στην κατοχή του κατηγορούμενου, έχουν ήδη επιστρέψει στην Εθνική Πινακοθήκη μετά από σχετικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών που όρισε το Μουσείο μεσεγγυούχο .