Όταν η διαπλοκή των εργολάβων γιορτάζει στην αυλή του Μαξίμου με άχρηστα έργα! Έδωσαν στον Περιστέρη την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού και προσπαθούν να καλμάρουν τον Μυτιλιναίο με το έργο των 500.000.000 ευρώ της υποθαλάσσιας σήραγγας Πέραματος - Σαλαμίνας


Του Άρη Σπίνου

Στην Ελλάδα της αρπακτής για όλους έχει ο Μπαξές. Ένα ακόμη έργο βιτρίνας χωρίς ουσιαστικό κοινωνικό όφελος.

Πρόκειται για την διαβόητη υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της οποίας μπαίνει στο κάδρο της διαβούλευσης μέχρι και τις 6 Σεπτεμβρίου προκειμένου ο διαγωνισμός να προχωρήσει και να ανοίξει μέσα στο 2022!

Πρόκειται αναμφίβολα για ένα ακόμη έργο χωρίς προφανή ουσιαστική σκοπιμότητα (πέραν του να δώσει πρόσθετο αντικείμενο στους εργολάβους και να εξυπηρετήσει κομματικά, πολιτικά και επιχειρηματικά μικροσυμφέροντα της περιοχής) και χωρίς καμμία προστιθέμενη αξία για την κοινωνία!

Ένα έργο ύψους 500 εκατ. ευρώ που θα δημοπρατηθεί ως παραχώρηση και που μετά βεβαιότητας δεν βγαίνει χρηματοοικονομικά με βάση τις μελέτες για τα κυκλοφοριακά φόρτη και το προσδοκώμενο έσοδο!

Ένα έργο σύνθετο, δύσκολο, υποθαλάσσιο, με αυτόνομες σήραγγες και παρακάμψεις, τεράστιου προϋπολογισμού που δεν δύναται να καλυφθεί από το σκέλος των προσδοκόμενων εσόδων, οπότε και θα υπάρξουν προβλέψεις – εγγυήσεις που θα διασφαλίζουν τους εργολάβους, που πιέζουν για το λόγο αυτό να προωθηθεί το έργο!

Υπό αυτή την έννοια καλείται το Υπ. Δημοσίων Έργων, Μεταφορών και Υποδομών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να βάλει ένα φρένο στα έργα βιτρίνας συνδέοντας τα επιτέλους με τα προσδοκώμενα έσοδα και τα κυκλοφοριακά φόρτη!

Η υποθαλάσσια είναι ένα έργο ο διαγωνισμός του οποίου βολοδέρνει εδώ και 5 χρόνια και στη Β´ φάση του οποίου έχουν περάσει και οι τρεις μεγάλοι του εργοληπτικού χώρου, δηλαδή Τέρνα, Άκτωρ Παραχωρήσεις και Μυτιληναίος – Vinci! Όπως μαθαίνουμε το έργο από τώρα έχει καταλήξει στον Μυτιλιναίο προκειμένου να καλμάρει για το πούλημα που του έκαναν και έχουν δώσει ουσιαστικά την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού στον Νέο Εθνικό Εργολάβο Περιστέρη.