Εφτασφράγιστο μυστικό για την Κυβέρνηση η λίστα με τα ΜΜΕ που μπουκώθηκαν με 20.000.000 ευρώ για την προπαγάνδα "Μένουμε Σπίτι"


Που πήγαν τα 20 εκατ. της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι»edolio5 team

Πληθαίνουν οι ενδείξεις και αυξάνονται καθημερινά οι ενστάσεις αλλά και οι καταγγελίες για τον τρόπο διαχείρισης από την κυβέρνηση του διαφημιστικού μέρους της μεγάλης επικοινωνιακής καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και στην συνέχεια το δεύτερο μέρος της, «Μένουμε Ασφαλείς».Τα ζητήματα που τίθενται και απαιτούν εξηγήσεις από τους αρμοδίους διαχειριστές του συνολικού πακέτου και που παραπέμπουν ενδεχομένως στις πολιτικές διαστάσεις της υπόθεσης είναι, το κατά πόσο η διαχείριση των κονδυλίων για τις δύο καμπάνιες πραγματοποιήθηκαν με τους κανόνες της διαφάνειας καθώς και με τους αυτονόητους κανόνες δίκαιης κατανομής των πόρων στα ΜΜΕ που είναι και οι εκτελεστές του επικοινωνιακού εγχειρήματος.


Το σημαντικότερο ωστόσο ερώτημα αφορά την δημοσιοποίηση του τρόπου (μεθόδου) επιλογής των ΜΜΕ που θα εκτελούσαν την καμπάνια. Δηλαδή ποια ΜΜΕ επιλέχθηκαν και τι ποσό έλαβαν. Δεν υπάρχει τέτοιος πίνακας πουθενά. Ούτε σε ανάρτηση δημοσίου φορέα ούτε σε κάποια ανακοίνωση της εταιρείας «INITIATIVE» η οποία εκτέλεσε το έργο.

Έφθασε η ώρα να επισημανθεί και ένα νέο στοιχείο. Συμπληρωματικά ως προς την πρώτη καμπάνια «Μένουμε Σπίτι», προβλέφθηκε και η διενέργεια μιας δεύτερης καμπάνιας μικρότερου κόστους (9.000.000 ευρώ) αλλά στη συνέχεια αποφασίστηκε η εφαρμογή άλλων στάνταρτ, όπως επί παραδείγματι, ο αυθαίρετος αποκλεισμός των Διαδικτυακών ΜΜΕ που δεν προκύπτει από καμία προκήρυξη και από καμία διαδικασία. Κυκλοφορεί εντόνως η υποψία πώς αυτή η «αυθαιρεσία» είναι δόλια για να εξυπηρετήσει υπόγεια και χωρίς κανόνες την χρηματοδότηση συγκεκριμένων ΜΜΕ ιδιαιτέρως στην ελληνική Περιφέρεια και ο νοών νοήτω. Το «Επιτελικό Κράτος» στη διάθεση του «Πελατειακού Κράτους» δηλαδή αλλά όλα αυτά είναι υποψίες δεδομένου ότι δεν υπάρχουν επίσημα έγγραφα και αναρτήσεις στην διάθεση της δημοσιογραφικής έρευνας όπως θα έπρεπε.

Το χρονολόγιο της απόφασης – εκτέλεσης του έργου

Η αρχική απόφαση ήταν η 227/2020 ΦΕΚ 948/Β/21-3-2020 δείτε εδώ

Η απόφαση [Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 227/2020 (Β’ 948)] Αρθρο 1.Va κοινοποιείται δείτε εδώ Κοινή Υπουργική Απόφαση 337/2020 - ΦΕΚ 1583/Β/25-4-2020

Εδώ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ και το δεύτερο κονδύλι των 9.000.000€ ως «Πιστώσεις για δράσεις που σχετίζονται με την υλοποίηση μέτρων προστασίας της δημόσιας υγείας από τον Κορωνιό».

Άρα δεν είναι ένα νέο κονδύλι και υπακούει αναγκαστικά στην αρχική προκήρυξη που δεν εξαιρεί τα διαδικτυακά Μέσα.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Στην αρχική απόφαση 227 όπου προβλέπονται και τα 9.000.000€ η διαδικασία υλοποίησης περιγράφεται αναλυτικά και αφορά ΟΛΑ τα Μέσα και ρητώς τα δικτυακά. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι στο δεύτερο κύμα εξαιρούνται τα Δικτυακά Μέσα!!! Πρόκειται δηλαδή για μία εντελώς αυθαίρετη ερμηνεία.

Επίσης, η απόφαση αναφέρει ότι θα γίνουν προτάσεις κατανομής του κονδυλίου στα Μέσα από τον ανάδοχο (την Initiative δηλαδή) τις οποίες πολύ θα θέλαμε να γνωστοποιηθούν!!!

Και κάτι ακόμη. Είναι απορίας άξιο πώς το δεύτερο κύμα της καμπάνιας που αφορά πρωτίστως το νεότερο ηλικιακά κομμάτι του πληθυσμού το οποίο θα κινείται εκτός σπιτιού και θα πρέπει να ακολουθεί τα μέτρα προστασίας, δεν λαμβάνει υπ’όψιν πως αυτή ακριβώς η ηλικιακή κατηγορία βρίσκεται μονίμως συνδεδεμένη στο ΙΝΤΕPΝΕΤ. Μέσω αυτού επικοινωνεί, από το Διαδίκτυο πληροφορείται τα πάντα. Είναι η ηλικιακή κατηγορία η οποία πολύ λίγο παρακολουθεί τηλεόραση, δεν διαβάζει έντυπα, δεν ακούει ραδιόφωνο. Όλες οι σύγχρονες μελέτες επί αυτού του ζητήματος το έχουν καταδείξει. Δεν υπάρχει λοιπόν δικαιολογία εκτός εάν στα ανώτερα κλιμάκια της κυβέρνηση κυριαρχεί πλήρης άγνοια επί των επικοινωνιακών δεδομένων. Κανείς βεβαίως δεν θα το πίστευε.

Υ.Γ.Είναι αυτονόητο,αλλά το αναφέρουμε, ότι το edolio5 δεν πήρε ούτε μισό ευρώ.