Ο άτακτος «Βίλλυ» της ναυτιλίας! Η κόρη και ο γιος του Γαβριήλ Παναγιωτίδη που παίρνουν τα ινία, η έφοδος κουστωδίας μαυροντυμένων μπράβων στα γραφεία της εταιρείας στην Κηφισιά που πέταξαν τα έπιπλα στον δρόμο και ο γάμος με τον ανιψιό του αρχιτέκτονα Αγιοστρατίτη.


edolio5 team

Ο Γαβριήλ ( Βίλι ) Παναγιωτίδης, μετά από ατυχείς κινήσεις, το 2014, έχασε τον έλεγχο της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Excel Maritime με έναν επεισοδιακό τρόπο. 

Τα χρόνια πέρασαν και δημιουργήθηκε η εταιρεία Pavimar. 

Η Pavimar, προφανώς από τα αρχικά του επωνύμου και των ονομάτων του Βίλι και της Ισμήνης, άνοιξε ένα νέο κύκλο της ναυτιλιακής επιχειρηματικής δραστηριότητας της οικογένειας.

Η Ισμήνη το 2015, παντρεύτηκε τον Γιώργο Αγιοστρατίτη, τον ανιψιό του γνωστού αρχιτέκτονα, που ασχολείται με την εστίαση και ξενοδοχεία.

2 χρόνια αργότερα, το 2017, ο Πέτρος Παναγιωτίδης, ο γιος της οικογένειας, δημιούργησε τη δική του ναυτιλιακή εταιρεία, την Castor Maritime, που εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Φυσικά πίσω από όλα είναι ο πατέρας της Φαμίλιας\.

Γενάρχης της ναυτιλιακής πορείας της οικογένειας Παναγιωτίδη είναι ο Αλέξανδρος Παναγιωτίδης, ο οποίος το έτος 1967, μαζί με τον Κ. Ηλιόπουλο, ίδρυσαν την Commercial Shipping Corp. S.A. στην καρδιά της ναυτιλίας, στον Πειραιά.

Τότε ο Αλέξανδρος Παναγιωτίδης, διέθετε μια μικρή βιοτεχνία κατασκευής καρφιών.

Αυτή η συνεργασία κράτησε μόνο τρία χρόνια, δεδομένου ότι ο Κ. Ηλιόπουλος, αποχώρησε και δημιούργησε την δική του εταιρεία, την Ilios Shipping.

Μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Παναγιωτίδη, το 1978, την ναυτιλιακή επιχείρηση ανέλαβε ο γιος του, Γαβριήλ (Βίλι) Παναγιωτίδης, ο οποίος σταδιακά επεκτάθηκε στα ποντοπόρα πλοία.

Το άστρο του Γαβριήλ Παναγιωτίδη, ο οποίος στους κοσμικούς κύκλους είναι γνωστός με το χαιδευτικό του όνομα, Βίλι, άρχισε να ανατέλλει στο τέλος της δεκαετίες του ’90. Έγινε επίσης γνωστός για τις δυνατές του σχέσεις που απασχόλησαν πολλά πρωτοσέλιδα εφημερίδων.

Ωστόσο, το 2014, έγινε πρωταγωνιστής, αρνητικών εξελίξεων όταν αμερικανικό επενδυτικό σχήμα ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας Excel Maritime.

Τότε υπήρχαν πληροφορίες για βίαιη έξωση του Γ. Παναγιωτίδη από την εταιρεία στο κέντρο της Αθήνας.

Η εταιρεία Excel Maritime ήταν η τρίτη κατά εταιρεία που “έχασε” ο Β. Παναγιωτίδης, μετά την Quintana, την οποία αγόρασε από τον Σταμάτη Μόλαρη και την Torm Steamship.

Οι περιπέτειες του Β. Παναγιωτίδη ξεκίνησαν όταν προέκυψε πρόβλημα με την αναδιάρθρωση των δανείων της εταιρείας συνολικού ύψους 921 εκατ. δολαρίων. Την χρηματοδότηση του δανείου είχαν εμπλακεί συνολικά δώδεκα τράπεζες.

Ο Γαβριήλ Παναγιωτίδης, τότε θεωρείτο ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές, αφού διέθετε τότε 50 πλοία που η συνολική τους χωρητικότητα ανερχόταν σε 4.401.090 dwt.

Το 2014, σύμφωνα με την ετήσια επισκόπηση του έγκυρου περιοδικού «Ναυτιλιακή», κατείχε τη 10η θέση ανάμεσα στους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές με βάση το τονάζ των πλοίων τους.

Η EXCEL, είχε έδρα, ένα ιδιόκτητο μέγαρο, που εκτεινόταν σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο στην Κηφισιά και φιλοξενούσε το σύνολο των ναυτιλιακών του δραστηριοτήτων.

Τα γραφεία διέθεταν ένα πολυτελές μαγειρείο και εστιατόριο, που μπορούσε να φιλοξενήσει μέχρι και 250 άτομα.

Ωστόσο, όταν διέρρευσε η είδηση για την έξοδο του Παναγιωτίδη από την εταιρεία και το κτιριακό συγκρότημα εργάζονταν μόνο 15 υπάλληλοι.

Η κίνηση που έκανε τον Γ. Παναγιωτίδη ιδιαίτερα γνωστό παγκοσμίως ήταν η εξαγορά το 2008 της Quintana του Σταμάτη Μόλαρη.

Ήταν ένα deal που το συνολικό ύψος προσέγγισε τα 2,4 δισ. δολάρια. Επίσης, σημαντική είναι και η συμμετοχή του με ένα μεγάλο ποσοστό μετοχών στη ναυτιλιακή εταιρεία Torm, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Δανίας.

Στη συνέχεια Στ. Μόλαρης αποχώρησε από την εταιρεία και ο Γ. Παναγιωτίδης παρέμεινε ο «μοναδικός ισχυρός άρχων» αυτού του ναυτιλιακού κολοσσού.

Βέβαια, η κρίση επηρέασε τα έσοδα της εταιρείας, δεδομένου ότι δύο ναυλωτές των πλοίων της εταιρείας προχώρησαν μονομερώς να καταβάλουν το ήμισυ του συμφωνημένου ναύλου.

Έκτοτε άρχισαν οι περιπέτειες.
Μέσα στις ανεπιτυχείς κινήσεις που έκανε ο κ. Γ. Παναγιωτίδης, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των εταιρειών του, είναι η απόφασή του να εκκαθαρίσει τη ναυτιλιακή εταιρεία Oceanaut. Τα ρεπορτάζ της εποχής έγραφαν ότι ένας «στρατός» από άνδρες ιδιωτικής εταιρίας με μαύρα πουκάμισα μπούκαρε στα γραφεία της ναυτιλιακής εταιρίας του στην Κηφισιά και έβγαλε στο πεζοδρόμιο όλο το προσωπικό, μαζί με τα έπιπλα. 

Στην ανακοίνωσή του εκείνη την περίοδο πάντως ο ίδιος απέφυγε να δώσει να δώσει εξηγήσεις για τα όσα συνέβησαν το πρωί της Τρίτης 27 Μαΐου. Ο ίδιος δεν ήταν παρόν και κάποιοι έλεγαν ότι κρυβόταν.

ΠΑΤΑ ΕΔΩ για να λαμβάνεις όλες τις νέες αναρτήσεις του ΕΔΩΛΙΟ5 !