Το Colpo Grosso του αιώνα από το Μαξίμου! Τα 7 μεγάλα έργα με προϋπολογισμό 7 δισ. ευρώ και ο «μουτζούρης» για το δίδυμο των νέων «Κοσκωτάδων». Διασύρονται οι Μπακοκαϋμενάκηδες που μένουν πάλι έξω από την μοιρασιά. Η έλλειψη τεχνογνωσίας στην Intrakat και το «δούλεμα» που τρώνε από το Μέγαρο Μαξίμου τους έχει κάνει περίγελο στην κατασκευαστική πιάτσα.


Του ειδικού συνεργάτη

Πάλι με τον μουτζούρη στο χέρι από ότι φαίνεται θα μείνουν οι πλέον άσχετοι της κατασκευαστικής πιάτσας.  Επτά μεγάλα οδικά projects επαναπροσδιορίζουν την ηγεμονία των ηγετών στις κατασκευές. Πρόκειται για έργα πολύ προβεβλημένα και που συνολικά με συνολικό ύψος επτά δισεκατομμύρια ευρώ. Δύο από αυτά φτάνουν τα 5 δισ. ευρώ.

Τα έργα αφορούν την νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού, το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, το οδικό τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά, το τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός, και οι οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.

Οι διαγωνισμοί αυτοί που τρέχουν σε κάποιες περιπτώσεις είναι μια ανάσα πριν την ολοκλήρωση ενώ κάποιοι άλλοι επαναδημοπρατούνται. Σε κάθε περίπτωση οι υπογραφές αυτές φαίνεται ότι θα κλείσουν το 2024.

Από τα μεγάλα οδικά projects ο διαγωνισμός που κίνησε το ενδιαφέρον ήταν της Αττικής Οδού. Στην διαγωνιστική διαδικασία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ πλειοδότησε με 3,27 δισ. ευρώ. Εδώ έχουμε μια προσφυγή από το σχήμα VINCI-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ που φρέναρε προς το παρόν την ταχεία πορεία προς τις υπογραφές. Εδώ είμαστε εν αναμονή καθώς έχουμε και την αντίστροφη μέτρηση λήξης της υφιστάμενης σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024. Να σημειώσουμε ότι η Intrakat με κύριους μετόχους τους Μπάκο και Καϋμενάκη απεδείχθη εντελώς ακατάλληλη προκειμένου να προσδιορίσει το όφελος από την δουλειά αυτή αφού η προσφορά της ήταν 1 δις λιγότερο από τον πλειοδότη. Αυτό δείχνει όχι μόνο την έλλειψη τεχνογνωσίας αλλά και οποιασδήποτε προοπτικής για έργα στο μέλλον. Δεν το ξέρουν το «έργο» οι νέοι ιδιοκτήτες.

ΒΟΑΚ, τμήμα Χανιά-Ηράκλειο

Ο μεγαλύτερος εν ενεργεία νέας παραχώρησης βαίνει προς την τελική φάση. Οι 4 υποψήφιοι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ-EGIS PROJECTS-MERIDIAM και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένουν το άνοιγμα των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. Το κόστος που θα φτάσει η σύμβαση εκτιμάται σε 1,75 δισ. ευρώ δημιουργεί ένα περιβάλλον στο οποίο, όποιος την αποκτήσει τον ανεβάζει στο ιδιότυπο ranking και τον συσχετισμό δυνάμεων. Πάλι η Intrakat είναι εκτός παιχνιδιού και για αυτό τον λόγο προσπαθεί να αγοράσει τον ΑΚΤΩΡ προκειμένου να καταφέρει να πάρει έστω τα κράσπεδα.

Επέκταση Λεωφόρου Κύμης

Σε αυτή την περίπτωση ο διαγωνισμός έχει βγάλει ανάδοχο, το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και αντιμετωπίζει έναν εξωγενή ανασχετικό παράγοντα, δηλαδή την προσφυγή στο ΣτΕ του Δήμου Νέου Ηρακλείου. Το κόστος του έργου φτάνει τα 352 εκατ. ευρώ και αναμένεται να προσθέσει σημαντικό ανεκτέλεστο στις τρεις παραπάνω εταιρείες. Με την δικαστική απόφαση που θα αργήσει όμως, αφού σύμφωνα με πληροφορίες του edolio5 ο δήμος Νέου Ηρακλείου θα εξαντλήσει κάθε ένδικο μέσω  θα φανεί τι μέλλει γενέσθαι σε αυτό το οδικό έργο που δεν θεωρείτε όμως και ο μεγάλος άσσος.

Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Ένας “αιώνιος” διαγωνισμός για μια σύμβαση παραχώρησης που στόχο έχει να ενώσει την Σαλαμίνα με την Αττική. Τρεις ενδιαφερόμενοι ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, VINCI CONS-VINCI HIGH-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ που αναμένουν εδώ και πολύ καιρό την συνέχεια σε αυτόν τον διαγωνισμό. Το επόμενο διάστημα θα δείξει τι μπορεί να περιμένουμε από την διαδικασία καθώς το ανεκτέλεστο που θα προσφέρει στον ανάδοχο ξεπερνά τα 400 εκατ. ευρώ. Όσοι γνωρίζουν πάντως λένε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βρίσκεται ήδη με την υπογραφή του συμβολαίου στην τσέπη.

Ιόνια Οδός, τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά

Αυτός ο διαγωνισμός βρίσκεται στην ζώνη της τρίτης προσπάθειας. Οι δύο προηγούμενοι διαγωνισμοί ακυρώθηκαν λόγω προσφυγών και πλέον αναμένεται η νέα προσπάθεια του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για να τελεσφορήσει και να δούμε αυτό το έργο που έχει ιστορία 20 ετών να υλοποιηθεί. Το ύψος του έργου φτάνει τα 310 εκατ. ευρώ και αναμένεται να τραβήξει το ενδιαφέρον των μεγάλων ομίλων πλην πάλι της Intrakat. 

Λαμία-Καρπενήσι, τμήμα Μακρακώμη-Τυμφρηστός

Παρόμοια ιστορία εδώ, με ένα γύρο λιγότερο. Ο προηγούμενος διαγωνισμός ακυρώθηκε λόγω προσφυγής και τώρα το υπουργείο ετοιμάζει την επαναδημοπράτησή του. Το κόστος του έργου φτάνει τα 200 εκατ. ευρώ και σαφώς πρόκειται για ένα έργο το οποίο θα κινήσει το ενδιαφέρον των “μεγάλων”.
Οδικοί άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη

Είναι δύο οδικά έργα-ΣΔΙΤ των οποίων οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη. Σε αυτούς συμμετέχουν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΑΒΑΞ & ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Το κόστος του πρώτου έργου φτάνει τα 444 εκατ. ευρώ και του δεύτερου έργου τα 248 εκατ. ευρώ. Είμαστε στην αρχή της διαδικασίας οπότε δεν αναμένουμε να έχουμε ανάδοχο πριν από το 2025 και φυσικά θα πρέπει να αναμένουμε και τις σχετικές προσφυγές. Δημιουργεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η Intrakat περιβάλλεται από κατασκευαστική «άπνοια». Αυτό εξηγείται με 2 τρόπους. Το παραμύθι που τρώνε οι 2 «φίλοι» από το Μέγαρο Μαξίμου πρέπει να είναι πολύ μεγάλο για δήθεν παρέμβαση υπέρ τους ή η κατασκευαστική Intrakat δεν έχει καμία δυνατότητα να αξιολογήσει και να τεκμηριώσει ολοκληρωμένες προσφορές με ζύγισμα των ενδεχόμενου ρίσκου. 

ΠΑΤΑ ΕΔΩ για να λαμβάνεις όλες τις νέες αναρτήσεις του ΕΔΩΛΙΟ5 !