Θάλασσα - λασπόλουτρο... 30.000.000 ευρώ στην Βουλιαγμένη από την ΤΕΚΑΛ! Μια απέραντη μόλυνση για να αποκτήσει το ξενοδοχείο "Αστέρια" μαρίνα για μεγάλα γιοτ!


Του Άρη Σπίνου

Τα έργα που γίνονται από τον προηγούμενο Απρίλιο στην περιοχή της Βουλιαγμένης προκειμένου να αποχτήσει υπεραξία το ξενοδοχείο "Αστέρια" είναι ένα θέμα που προκαλεί την οργή των πολιτών που έχουν πάρει χαμπάρι την οικολογική καταστροφή που έχει συμβεί.  

Λίγους μήνες μετά την έναρξη του έργου  βλέπουμε το αποτέλεσμα των προαναφερόμενων εξελίξεων, που επιβεβαιώνουν τους φόβους των πολιτών περί περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς πλέον ο όρμος της Βουλιαγμένης έχει μετατραπεί σε λασπότοπο από τα έργα που πραγματοποιούνται για την επέκταση της μαρίνας.

Εγκρίθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η τεχνική περιβαλλοντική μελέτη εργοταξιακών χώρων και εγκαταστάσεων για την «υποστήριξη των εργασιών αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της μαρίνας Βουλιαγμένης».

Το έργο κάνει  η εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, το διαφημίζουν ως «αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό»!

Αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες του επενδυτικού σχεδίου του σχήματος της Jermyn Street με πλειοψηφία των αραβικών κεφαλαίων, νυν μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Οι κάτοικοι της περιοχής όμως δεν έχουν την ίδια άποψη για τον «εκσυγχρονισμό».

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει προκαλέσει η τεράστια αυτή αλλαγή στο οικοσύστημα της περιοχής, θα είναι πολύ σοβαρές. Τόσο λόγω του διπλασιασμού σχεδόν του χώρου ελλιμενισμού πολύ μεγάλων σκαφών μήκους μέχρι και 100μ. τόσο από την μεγάλη επέκταση της μαρίνας στον κύριο μόλο κατά 178 μ. και στον εσωτερικό κατά 134 μ.

“Η παλιά μαρίνα ήταν μικρών διαστάσεων”, λέει ο Κώστας Ξανθόπουλος, μηχανικός και κάτοικος της περιοχής. “Η επέκταση, ακόμη κι αν γίνεται μέσα στην θαλάσσια περιοχή που είχε αδειοδοτηθεί για την παλιά μαρίνα, είναι μεγάλη. Φοβόμαστε για τις συνέπειες που θα έχει: για την διάβρωση της ακτής, για την ανανέωση των υδάτων, για την ρύπανση. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό: σκεφθείτε την κλίμακα. Ένα γιοτ 100 μέτρων – δηλαδή σαν κανονικό καράβι – να μπαίνει στον κόλπο της Βουλιαγμένης. Τι γίνεται με τα παιδιά μας που μαθαίνουν ιστιοπλοΐα δίπλα, στο ναυταθλητικό όμιλο; Με τον κόσμο που κάνει μπάνιο στην ακτή; Τι ρύπανση θα αφήσει αυτό πίσω του; Τι αναστάτωση θα προκαλεί το ελικοδρόμιο; Κατά την γνώμη μας, όλα αυτά τα ζητήματα η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων τα εξετάζει πλημμελώς, απλώς δικαιολογεί τις επιλογές της επένδυσης και τίποτε άλλο."