Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ! Πως έφτασε να δημοπρατείται ο τρίτος πίνακας που έκλεψε ο "μπογιατζής" στην Φλορεντία. Το υπουργείο πολιτισμού το γνώριζε αλλά ο υπάλληλος - εμπειρογνώμονας αρνήθηκε να πάει να τον εξετάσει... επειδή πάντρευε τον γιο του! Η "άγνωστη πορεία" του πίνακα μέχρι σήμερα.


Του Άρη Σπίνου

Έστειλε κάποιον υπηρεσιακό παράγοντα το υπουργείο Πολιτισμού ή η Εθνική Πινακοθήκη στην δημοπρασία του 2019 στην Φλωρεντία να εξετάσει τη γνησιότητα του πίνακα που επιχειρήθηκε να πουληθεί; Η απάντηση στο ρεπορτάζ που ακολουθεί.

Πολλά τα ερωτήματα για τον τρίτο πίνακα που εκλάπη από την Εθνική Πινακοθήκη και που όπως μάθαμε από ειδική διεθνή ερευνήτρια επιχειρήθηκε να πουληθεί το 2019 σε δημοπρασία στη Φλωρεντία 2 φορές. Μάλιστα ο ίδιος είχε ενημερώσει το υπουργείο πολιτισμού με έγγραφο του για το γεγονός αυτό.

Υπενθυμίζεται ότι ο 49χρονος, ο οποίος προφυλακίστηκε, είπε στους αστυνομικούς ότι τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια της διάρρηξης και σκούπισε το χέρι του πάνω στο σχέδιο, το οποίο στη συνέχεια πέταξε στη λεκάνη της τουαλέτας.

Όπως έχει γίνει γνωστό ήδη από δημοσίευμα του Νοεμβρίου του 2020, η ιστορικός τέχνης Serena D’Italia εντόπισε τον Σεπτέμβριο του 2019, το έργο του Guglielmo Caccia (Moncalvo) σε ηλεκτρονικό κατάλογο γνωστού Οίκου δημοπρασιών με έδρα τη Φλωρεντία». Ενημερώθηκε άμεσα η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού καθώς και η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών του υπουργείου.

Την ίδια περίοδο η τελευταία σε συνεργασία με την Εθνική Πινακοθήκη διαβεβαίωνε πως προχώρησε άμεσα σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες μέσω των αρμοδίων αστυνομικών αρχών (Interpol) προκειμένου να επιτευχθεί η πλήρης τεκμηρίωση του έργου. Ωστόσο, ο εν λόγω πίνακας-σχέδιο μετά τον εντοπισμό του από τη Serena D’Italia, κατέβηκε από τον ηλεκτρονικό κατάλογο του Οίκου δημοπρασιών χωρίς σήμερα κανείς να ξέρει που βρίσκεται. 

Όπως μάθαμε όμως παρά τις προτάσεις που διατυπώθηκαν προς το ΔΣ της Εθνικής Πινακοθήκης για να αποσταλεί ειδικός με στόχο να εξετάσει από κοντά το έργο, «για άγνωστο λόγο το ΔΣ δεν έκρινε εκείνη την περίοδο απαραίτητο να αποσταλεί από πλευράς της χώρας ή της Εθνικής Πινακοθήκης ειδικός ως θα όφειλε αφού ο αρμόδιος υπάλληλος πάντρευε τον γιο του και είχε τρεχάματα!