Ένας φάκελος για τον εισαγγελέα!!Η χρεοκοπημένη ΔΕΗ αγόρασε με 12 εκατ. ευρώ το κτήριο του Λαναρά-Οι απευθείας αναθέσεις σε αρχιτέκτονες για τον...Καλλωπισμό του!!

Αποτέλεσμα εικόνας για γραφεία λαναρά ροσινιολ"
Του Άρη Σπίνου

Όπως προκύπτει από παρακάτω έγγραφα-ντοκουμέντα στον ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητο Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας), ο οποίος είναι θυγατρική εταιρεία της ΔΕΗ Α.Ε., γίνεται πάρτι κατάτμησης έργων (υπηρεσιών και προμηθειών), προκειμένου να καταλήγουν σπαστά με απευθείας αναθέσεις.

Το ότι το επίμαχο ρεπορτάζ χρήζει παρέμβασης εισαγγελέα, αλλά και πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, δεν χωρεί καμία απολύτως αμφιβολία.

Ο λόγος γίνεται για τη σημερινή διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, η οποία, πάντως, έχει αναλάβει επί ημερών ΣΥΡΙΖΑ και η θητεία της λήγει το 2022, ενώ πληροφορούμαστε ότι χαίρει της εκτίμησης των μετόχων – Κινέζων!

Διευθύνων σύμβουλος της ΑΔΜΗΕ Α.Ε. είναι ο Μανούσος Μανουσάκης.

Δύο χρόνια πριν αναλάβει CEO στον ΑΔΜΗΕ, ήταν γενικός γραμματέας του υπουργείου Οικονομίας, Ναυτιλίας, Υποδομών και Τουρισμού. Τον Ιούλιο του 2015, όμως, είχε υποβάλει την παραίτηση του από τη θέση του ΓΓ στο παραπάνω υπουργείο, εκφράζοντας έτσι τη διαφωνία του για τη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης – δανειστών.

Ακόμη πιο πριν ήταν διευθυντής του γραφείου του υπουργού Γ. Σταθάκη, ήτοι άνηκε στους πιο στενούς και έμπιστους συνεργάτες του. Κι επειδή, ταυτόχρονα, είχε τοποθετηθεί ως μη εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ του ΟΤΕ, είχε προκαλέσει έντονες αντιδράσεις.

Το 2017, όμως, προκειμένου να του περάσει ο καημός για τη συμφωνία με τους δανειστές, ανέλαβε τον μετασχηματισμό ΑΔΜΗΕ και της ενεργειακής αγοράς, καθώς και τα μεγάλα έργα των διασυνδέσεων, φτιάχνοντας παράλληλα άριστες σχέσεις με τους Κινέζους μετόχους.

Στις αρχές του 2019, επειδή, το όραμα και τα σχέδια του δεν μπορούσαν να γίνονται και να χωρούν στα περιορισμένα τετραγωνικά των παλαιών γραφείων του ΑΔΜΗΕ, μετά από διαπραγματεύσεις με την Τράπεζα Πειραιώς, η εταιρεία εξαγόρασε το κτίριο πάνω από το Lidl, στη Γέφυρα Ροσινιόλ στον Κηφισό, το οποίο αποτελείται από τρεις ορόφους συνολικής επιφάνειας 4.500 τ.μ.

Το κτίριο, πρώην ιδιοκτησίας Λαναρά, αγοράστηκε με τίμημα περίπου 12 εκατ. ευρώ και με διαδικασίες-εξπρές. Πληροφορίες, μάλιστα, αναφέρουν ότι για την ανακαίνισή του το συνολικό κόστος εκτιμάται ότι ξεπέρασε τα 800.000 ευρώ!

Σκοπός της αγοράς; Να στεγαστούν οι δύο νέες θυγατρικές του ΑΔΜΗΕ που συστάθηκαν με την ευκαιρία της υλοποίησης της μεγάλης διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής, ένα πρότζεκτ που έχει προκαλέσει πονοκεφάλους, αλλά και πολλά ερωτηματικά για τον οδικό χάρτη που ακολουθεί, καθώς και κάποιες από τις διευθύνσεις της εταιρείας.

Οι δύο θυγατρικές είναι η Αριάδνη Interconnection, που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου, και η Grid Telecom, που είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τις οπτικές ίνες, οι οποίες «τρέχουν» πάνω στα δίκτυα του ΑΔΜΗΕ.

Ας έρθουμε στο ρεπορτάζ

Πιο συγκεκριμένα, για τη διαρρύθμιση των χώρων του νέου κτιρίου της διοίκησης, η εταιρεία αποφάσισε να προβεί σε απευθείας ανάθεση κατ’ αρχάς για την Αρχιτεκτονική Μελέτη.



Η παραπάνω (η πρώτη) αφορά στην αρχιτεκτονική προμελέτη του κτιρίου και τη μελέτη σχεδιασμού του 3ου ορόφου. Το κόστος για αυτήν ανήλθε στο ποσό των 19.500 ευρώ (22 Μαΐου 2019) και ανάδοχος ήταν η «Αρχιτεκτονική Ομάδα» Β. Παπανδρέου, Β. Τζώρα, Κ. Τσακμάκη.



Η δεύτερη (παραπάνω) αφορά στην αρχιτεκτονική μελέτη σχεδιασμού του 1ου και 2ου ορόφου. Το κόστος αυτής ανήλθε στο ποσό των 16.000 ευρώ (προσφορά 23 Μαΐου 2019). Ανάδοχος ήταν και πάλι η «Αρχιτεκτονική Ομάδα» Β. Παπανδρέου, Β. Τζώρα, Κ. Τσακμάκης

Με απλά λόγια έγιναν τα εξής περίεργα:
Η υπηρεσία «έσπασε» σε δύο τμήματα. ώστε να μη ξεπερνά κάθε μία τις 20.000 ευρώ και η έγκριση τής απευθείας ανάθεσης να γίνει από τη διευθύντρια της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, κυρία Ε. Στεφανάκου.
Δεν προηγήθηκε διαγωνισμός, ούτε καν έρευνα αγοράς.
Το τίμημα των προσφορών πως προκύπτει ότι είναι «εύλογο» και ως εκ τούτου δεν έγινε διαπραγμάτευση για τη μείωση του, όπως προβλέπεται από τις απευθείας αναθέσεις;
Οι αναρτήσεις των εγκρίσεων ανάθεσης στο ΚΗΜΔΗΣ γιατί έγιναν με καθυστέρηση μηνών, την 20η Νοεμβρίου 2019, χωρίς αριθμό πρωτοκόλλου επί των εγγράφων;

Στο μεταξύ, τι θα πει «Αρχιτεκτονική Ομάδα»; Τι ακριβώς είναι; Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των μελών της συγκεκριμένης ομάδας;

Το πιο βασικό και περίεργο είναι ότι μέλος στην ομάδα αυτή είναι η κυρία Βασιλική Τζώρα, η οποία τυγχάνει(;) να είναι αδελφή της κυρίας Φένιας Τζώρα, που με τη σειρά της τυγχάνει να είναι μία εκ των νομικών συμβούλων του περιβόητου Διευθύνοντος Συμβούλου του ΑΔΜΗΕ! Του κ. Μανούσου Μανουσάκη!Είναι αλήθεια;

Αυτό σημαίνει ότι η όλη διαδικασία ήταν σε γνώση, αν όχι κατ’ εντολή, της ανώτερης ιεραρχίας. Ήτοι, της διεύθυνσης ΔΑΔΥ: Ι. Βρεττός (Γεν. Δ/της Ανθρώπινου Δυναμικού και Νομικών Υπηρεσιών), Ι. Ρουσσόπουλος (αν. Γεν. Δ/της των Οικονομικών Υπηρεσιών) και Μ. Μανουσάκης (Διευθύνων Σύμβουλος).

Κι όμως, η Διεύθυνση Οικονομικών και Λογιστικών Υπηρεσιών που έχει την πρώτη ευθύνη για τον έλεγχο των διαδικασιών, δεν εντόπισε καμία παρατυπία ή παράβαση της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί δημοσίων συμβάσεων. Τυχαίο; Σοβαρότατη παράλειψη και λάθος, μόνο;

Αφού ολοκληρώθηκε η αρχιτεκτονική μελέτη, καλούνται να υποβάλλουν προσφορές για την προμήθεια γυάλινων διαχωριστικών, προϋπολογισμού 19.950 ευρώ (!), «δύο εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην εμπορία γυάλινων διαχωριστικών που συνάδουν με τη λειτουργική και αισθητική προσέγγιση της κατασκευής». Έτσι ακριβώς αναφέρεται η περιγραφή στο εγκριτικό έγγραφο. Συγκεκριμένα οι: Asset Office Interiors και Dekko Interiors.

«Μειοδότης» αναδεικνύεται η Asset Office Interiors με τίμημα 19.000 ευρώ (προσφορά στις 21 Ιουνίου 2019), έναντι 23.004 που προσέφερε η άλλη εταιρεία, η Dekko Interiors.



Εν τούτοις, ακολουθούν δύο ακόμη «συμπληρωματικές» προμήθειες διαχωριστικών στον ίδιο προμηθευτή με απευθείας ανάθεση, ύψους 10.650 ευρώ (προσφορά την 1η Ιουλίου 2019) και 10.500 ευρώ (προσφορά την 3η Ιουλίου 2019).

Το συνολικό κόστος για αυτές τις προμήθειες έφθασε τις 40.150 ευρώ (πέραν των πιο πάνω υπηρεσιών που συνολικά ήταν 35.500 ευρώ), πλέον ΦΠΑ. Δηλαδή, υπερδιπλάσιο της αρχικής προμήθειας που έγινε ο διαγωνισμός (19.950).



Επαναλαμβάνεται, λοιπόν, η ίδια διαδικασία «σπασίματος», σε τρία τμήματα αυτή τη φορά (στις υπηρεσίες ήταν στα δύο), κάτω των 20.000 ευρώ έκαστο (πλέον ΦΠΑ). Γιατί, όμως;

Η αρχιτεκτονική μελέτη της ομάδας στην οποία ήταν και η αδελφή(;) της νομικής συμβούλου του CEO του ΑΔΜΗΕ, που πληρώθηκε αδρά (και σπαστά!), δεν προέβλεπε τις ακριβείς ανάγκες σε γυάλινα διαχωριστικά; Γιατί έσπασε στα τρία η προμήθεια;

Εντύπωσε δε προκαλεί το γεγονός ότι στα εγκριτικά έγγραφα δεν αναφέρονται το είδος, οι ποσότητες και οι διαστάσεις των διαχωριστικών που αφορά η προμήθεια.

Μετά, ήρθε και η προμήθεια επίπλων γραφείου. Πάλι με απευθείας ανάθεση. Σε τέσσερις φάσεις αυτή τη φορά! Ποιος πήρε και τις τέσσερις δουλειές; Αυτός που πλειοδότησε στο «διαγωνισμό» των γυάλινων διαχωριστικών. Δηλαδή προμηθευτής σε αυτή την περίπτωση ήταν αυτός που «έχασε» πιο πριν: Η εταιρεία Dekko Interiors.

Συνολικό κόστος αυτής της προμήθειας, που έσπασε κι αυτή για να μπορέσει να δοθεί με απευθείας ανάθεση: 55.224 ευρώ!









Από όλα τα παραπάνω, αλλά και γενικώς από το ρεπορτάζ, τα πάντα συνομολογούν ότι υπήρξε προειλημμένη απόφαση για την προμήθεια των υλικών και η κατανομή τους σε έκαστο εκ των δύο προεπιλεγμένων συμμετεχόντων. Η δουλειά, σε απλά ελληνικά, μυρίζει!!

Οπότε, δεν έμεινε κανένας δυσαρεστημένος και παραπονεμένος…

Άλλωστε, από τη διαδικασία, προκύπτουν το πιο εύλογα ερωτήματα:
Με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή για τη συμμετοχή στο «διαγωνισμό» που αφορά στην προμήθεια των γυάλινων διαχωριστικών;
Γιατί περιορίστηκε η διαδικασία σε δύο μόνο συγκεκριμένες εταιρείες, τη στιγμή που στην αγορά δραστηριοποιούνται δεκάδες επιχειρήσεις; (Αρκούσε και μια απλή αναζήτηση στο Google για να τους βρίσκατε).

Το γεγονός ότι στο «διαγωνισμό» για τα γυάλινα χωρίσματα «μειοδότησε» και ανέλαβε την προμήθεια η Asset Office Interiors, ενώ την αντίστοιχη για την προμήθεια των επίπλων ανέλαβε, ως εκ θαύματος, με απευθείας ανάθεση πάλι(!), η δεύτερη συμμετέχουσα, η εταιρεία Dekko Iteriors, οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι η διαδικασία "μπάζει".

ΥΓ:Είναι αυτονόητο ότι το edolio5 θα φιλοξενήσει κάθε άποψη της εταιρείας αφού δεν κατέστη δυνατό να βρούμε απαντήσεις στην τηλεφωνική επικοινωνία που προσπαθήσαμε να έχουμε.