Δευτέρα, Ιουλίου 17, 2023

2 δις... και βλέπουμε! Ο διαγωνισμός για την «Αττική Οδό» για 25 χρόνια και η κυρίαρχη Intrakat των εφοπλιστών Μπάκου - Καϋμενάκη - Εξάρχου που θα πρωταγωνιστήσει είτε πάρει την δουλειά είτε όχι. Οι εταιρείες που συμμετέχουν, τα φαβορί, οι Βαρδινογιάννηδες, το παρασκήνιο των συνεννοήσεων, η βρετανική εταιρεία «Macquarie» που βρίσκεται λίγο πριν την χρεοκοπία και συμμαχεί με τον «αδύναμο» Κοπελούζο, ο Περιστέρης με τις τεράστιες δανειακές υποχρεώσεις και η ανάδειξη από αυτή την δουλειά του νέου ηγέτη των κατασκευών.


edolio5 team

Η ώρα του μεγάλου έργου ήρθε!

Έξι (6) προσφορές υποβλήθηκαν στη διαγωνιστική διαδικασία αναφορικά με την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ.
Ειδικότερα, προσφορές υπέβαλαν τα εξής επενδυτικά σχήματα 

• ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S.A.
• ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
• Ένωση προσώπων BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A. – RUBICONE MIDCO, B.V. INTRAKAT A.E.
• Ένωση προσώπων MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S.ar.l. – FINCOP INFRASTRUCTURE LTD
• Ένωση προσώπων VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – MOBILITY PARTNER S.A.S.
• Ένωση προσώπων ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. – ΑΒΑΞ Α.Ε. – MERIDIAM EASTERN EUROPE INVESTMENTS 4 S.A.S.

Η διαδικασία αξιολόγησης των προσφορών σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα εκκινήσει άμεσα.

Οι οικονομικές προσφορές των επενδυτών που πληρούν τους όρους του διαγωνισμού θα αποσφραγιστούν σε μελλοντική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου, ακολουθώντας όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες.

Η Αττική Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος μήκους περίπου 70 χλμ. που κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1990 με τη μέθοδο της παραχώρησης.


Ενώ τα φαβορί είναι 2 ή 3 για την Αττική Οδό καθώς στις 17 Ιουλίου στις 5 το απόγευμα υποβλήθηκαν οι τελικές δεσμευτικές προσφορές για ένα έργο τουλάχιστον 2 δις ευρώ στην πράξη υπάρχουν και deals στο παρασκήνιο που θα εμφανιστούν μετά την ολοκλήρωση της πλειοδοτικής διαδικασίας.

Δεν είναι μόνο το σχήμα Macquarie που έχει σοβαρά προβλήματα στην Βρετανία με την υπό χρεοκοπία βρετανική εταιρία στην οποία συμμετέχει αλλά και η Intrakat η οποία φαίνεται ότι έχει προβεί σε κινήσεις που θα τις διασφαλίσουν ισχυρή παρουσία στο έργο ακόμη και εάν δεν πλειοδοτήσει.

Αρμόδια πηγή τόνισε στο edolio5ότι η έκπληξη θα έρθει από τον Intrakat. ακόμη και αν το σχήμα δεν πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό θα έχει ισχυρό ρόλο στο κατασκευαστικό σκέλος στην επόμενη φάση

Φαίνεται ότι υπάρχουν deals στο παρασκήνιο που θα αποκαλυφθούν μετά την διαγωνιστική διαδικασία και η Intrakat θα αποτελέσει έκπληξη. Ας δούμε όμως μερικές λεπτομέρειες που έχουν την σημασία τους.


Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό asset του Δημοσίου, το οποίο αφήνει μεγάλα ποσά στο ίδιο, αλλά και μεγάλα, άκοπα πλέον ουσιαστικά κέρδη για το όποιο ανάδοχο σχήμα προκριθεί τελικά.

Πρόκειται για μια ατελείωτη παροχή ρευστότητας, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που το cash έχει μεγάλη αξία καθώς το τραπεζικό σύστημα έχει στεγνώσει από εγγυητικές προς τους εργολάβους!

Η μάχη όλο αυτό το διάστημα ήταν ιδιαίτερα σκληρή μεταξύ των μεγάλων εγχώριων κατασκευαστικών ομίλων, ιδίως έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα σχήματα, μετά τις ανακατατάξεις που επέφερε ο μετασχηματισμός του Ελλάκτωρα που έχει ισχυρό συνέταιρο την οικογένεια Βαρδινογιάννη και κατεβαίνει στον διαγωνισμό με την Αβαξ και την γαλλική Meridiam.

Η ανάδειξη της Ιντρακάτ (που κατεβαίνει με την πορτογαλική Brisa) από τη στιγμή που πέρασε στα χέρια των μεγαλοεφοπλιστών Εξάρχου- Μπάκου- Καυμενάκη που διαθέτουν τεράστια ρευστότητα και τους κατατάσσει σε κορυφαίο πλέον παίκτη, μετά και την απόκτηση του Άκτωρα, την χρίζει αναμφίβολα ως ένα από τα μεγάλα φαβορί!

Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δέχτηκε ισχυρό πλήγμα μετά την αποχώρηση από το κοινοπρακτικό σχήμα της αυστραλιανής First και ενώ ακόμη δεν έχει «κλείσει» οριστικά το deal της Τέρνα Ενεργειακής που θα προσέδιδε στον Γ. Περιστέρη μια σημαντική πρόσθετη ρευστότητα για την Αττική οδό με αποτέλεσμα ο ίδιος να αντιμετωπίζει τεράστιες δανειακές υποχρεώσεις.

Ο όμιλος Μυτιληναίου κατεβαίνει με την «συντηρητική» Vinci χωρίς αξιόλογες προσδοκίες.

Οι Γάλλοι ως γνωστόν χιλιοκοσκινίζουν κάθε οικονομική πρόταση που υποβάλουν και συνήθως κινούνται σε χαμηλά επίπεδα!

Η χρεοκοπημένη Macquarie που κατεβαίνει με τον όμιλο Κοπελούζου και δυνητικά θα μπορούσε να τινάξει την μπάνκα στον αέρα δεν δείχνει να έχει προοπτική.