Η βιασύνη του Θεοδωρικάκου και η μοναδική εταιρεία που συμμετέχει! Ο διαγωνισμός των 7.500.000 ευρώ στην ΕΛΑΣ για φορητές κάμερες και η Vodafone. O Στέλιος Ράλλης με τον "διπλό ρόλο" και οι "περίεργες" προδιαγραφές που δημιουργούν ερωτηματικά.


edolio5 team

Πολλαπλά ερωτήματα προκύπτουν πλέον για την σκοπιμότητα της κίνησης να προσκληθεί μόνο μια εταιρεία, η Vodafone, σε διαγωνισμό της Ελληνικής Αστυνομίας συνολικής αξίας 7,5 εκατ. ευρώ.


Η υπόθεση αφορά την προμήθεια από την Ελληνική Αστυνομία μικρών φορητών καμερών επιτήρησης για τους αστυνομικούς στις περιπολίες τους.


Να σημειωθεί ότι ορισμένοι θεωρούν ότι «η υπόθεση λαμβάνει και πολιτικές διαστάσεις καθώς πλέον επικεφαλής δημοσίων έργων της VODAFONE είναι ο Στέλιος Ράλλης ο οποίος από το 2017 έως το 2019, δηλαδή επι ΣΥΡΙΖΑ, ήταν Γενικός Γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής».

Η σύνδεση για business της ΕΛΑΣ που υπογράφει τις προκηρύξεις του διαγωνισμού και όχι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Τάκης Θεοδωρικάκος, με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ προφανώς δεν περνάει απαρατήρητη.


Η πολύκροτη υπόθεση του διαγωνισμού της προμήθειας των φορητών καμερών από την VODAFONE, έχει ως εξής.


Το 2019 το Ελληνικό δημόσιο δεσμεύει κονδύλια για το διαγωνισμό των καμερών επιτήρησης της ΕΛΑΣ.

Η ΕΛΑΣ μάλιστα προχωράει σε δυο δημόσιες διαβουλεύσεις το 2021 ενώ πραγματοποιείται και ένα επίσημο πληρωμένο πιλοτικό έργο το 2020.

Για 3 χρόνια πολλές εταιρίες παρείχαν εξοπλισμό για αξιολόγηση, έκαναν πιλοτικές δοκιμές, συμμετείχαν στις δύο διαβουλεύσεις και μετέφεραν τεχνογνωσία στις επιτροπές του υπουργείου προστασίας του πολίτη.


Ενώ λοιπόν άπαντες περίμεναν την προκήρυξη του ανοικτού διαγωνισμού εν τούτοις αιφνιδιαστικά τον Απρίλιο του 2022 η ΕΛΑΣ ζήτησε από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΣ) με την δικαιολογία του επείγοντος, να παρακαμφθεί ο ανοικτός διαγωνισμός και να τους δοθεί η άδεια για απ’ ευθείας διαπραγμάτευση με πρόσκληση εταιριών.


Όμως τον Οκτώβριο του 2022 (μισό χρόνο μετά) η ΕΛΑΣ αιφνιδιάζει.

Προσκαλεί μόνο μια εταιρεία η οποια δεν είχε καν εμφανισθεί σε καμία προηγούμενη διαδικασία στην διαβούλευση.


Προφανώς η κίνηση αυτή μόνο τυχαία δεν είναι.

Η εταιρεία αυτή είναι η VODAFONE, η οποία διοικείται από τον κ. Χάρη Μπρουμίδη, ενώ επικεφαλής δημοσίων έργων είναι ο κ. Στέλιος Ράλλης!!!



Τα 3 πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία

Κάποιοι στην αγορά υποστηρίζουν ότι οι προδιαγραφές του διαγωνισμού προβλέπουν και την προμήθεια 2500 καρτών SIM για 5 χρόνια λειτουργίας των 2500 ασύρματων καμερών (κόστος που δεν προσδιορίζεται λόγω έλλειψης ποσοτικών στοιχείων DATA στις προδιαγραφές – αλλά άνω των 2 εκ €) που μόνο η συγκεκριμένη εταιρία κινητής μπορεί να προμηθεύσει.


Στα 7,2 εκ της προκήρυξης η κινητή ελέγχει κοστολογικά το 30%, άρα υπάρχει, σύμφωνα με κάποιους, αθέμιτος ανταγωνισμός.

Δηλαδή μια εταιρεία που ελέγχει μονοπωλιακά τις κινητές τηλεπικοινωνίες της ΕΛΑΣ, άρα τις SIM και τις χρεώσεις, θα πάρει με απ’ ευθείας ανάθεση το έργο, καταργώντας στη πράξη κάθε νόμο περί υγιούς ανταγωνισμού η δεσπόζουσας θέσης.

Εκτός αυτού δίνεται η προμήθεια σε εταιρία που μπορεί να έχει μηδενικό κόστος (λόγω ήδη αποσβεσμένου εξοπλισμού ) σε κομμάτι προϋπολογισμένο για 1,5-2 εκ ευρώ.

Το δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο των προδιαγραφών είναι ότι δεν καθορίζουν πουθενά τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης οπτικού υλικού του συστήματος με ποσοτικά στοιχεία όσον αφορά το τηλεπικοινωνιακό κομμάτι και τα απαιτούμενα καθημερινά data.


Άρα υπάρχει προφανές θέμα «σύγκρουσης συμφερόντων» για την ανάδοχο «Εταιρία Κινητής» αφού θα έχει την ελευθερία να διαμορφώσει μια αρχιτεκτονική λειτουργίας εντάσεως δεδομένων, αδιαφορώντας για τα μηνιαία λειτουργικά έξοδα της ΕΛΑΣ, και υλοποιώντας στη πράξη το «Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει».

Επι της ουσίας υπάρχει πλήρης έλλειψη ποσοτικών προδιαγραφών για το πώς θα λειτουργήσει το σύστημα στο πεδίο η τα κεντρικά και με πόσους, με τι ροές και ποσότητες video, με τι τύπους η χρόνους εργασιών, με τι μηνιαία λειτουργικά έξοδα κ.α.

Το τρίτο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι προδιαγραφές έργου είναι τραγικά ελλειμματικές όσον αφορά το κεντρικό σύστημα διαχείρισης πειστηρίων, το επονομαζόμενο στη διεθνή πραγματικότητα DEMS ( Digital Evidence Management System ) που θα αποτελεί και την καρδιά του έργου, ενώ οι κάμερες είναι απλά περιφερειακά συστήματα παραγωγής πειστηρίων, όπως και πολλά άλλα υποσυστήματα ( Αποτυπώματα, Αρχεία κειμένων, ΦΩΤΟ κ.α.).

Πρακτικά υπάρχουν μόνο 4 προδιαγραφές για το κεντρικό σύστημα ενώ υπήρχαν 41 για τις τηλεπικοινωνίες (που μόνο μία εταιρία κινητής ελέγχει πλήρως) και 40 για τις κάμερες που είναι περιφερειακής σημασίας.