Μια δίκη για βιασμό που «χώρισε» τους ηθοποιούς σε μάρτυρες κατηγορίας και υπεράσπισης! Η αθώωση του σκηνοθέτη Κώστα Κοστόπουλου και οι καταγγελίες της Έλενας Αθανασοπούλου που δεν έπεισαν εισαγγελέα και δικαστές. Όσα έγιναν στο δικαστήριο μέρα - μέρα και ο διάλογος των δικαστών με τους αντίδικους. Έρχεται μπαράζ μηνύσεων και αγωγών σε όσους τον συκοφάντησαν.


edolio5 team

Τώρα που έσβησαν τα φώτα της πολύκροτης δίκης το edolio5 θα προσπαθήσει αμερόληπτα να προσεγγίσει όσα έγιναν εντός της δικαστικής αίθουσας μέρα - μέρα αφού ήταν παρόν από την πρώτη στιγμή.

Την αθώωση του πρώην σκηνοθέτη της τηλεοπτικής σειράς «Σασμός» Κώστα Κωστόπουλου από το αδίκημα του βιασμού σε βάρος της ηθοποιού Έλενας Αθανασοπούλου, αποφάσισε το Μικτό Ορκωτο Δικαστήριο της Αθήνας. Η απόφαση ελήφθη ομόφωνα και στο άκουσμά της πολλοί υποστηρικτές του σκηνοθέτη ξέσπασαν σε χειροκροτήματα.

Μετά το τέλος της δίκης, η Έλενα Αθανασοπούλου έκανε τις πρώτες δηλώσεις σε κάμερα εκπομπής που περίμενε έξω από το δικαστήριο.

«Ηθικά είμαι δικαιωμένη, έκανα κάτι πάρα πολύ δύσκολο, είχα στοιχεία, ειπώθηκαν. Ήρθαν γυναίκες. Και στην προηγούμενη δίκη, όταν βγήκα από το δικαστήριο έμαθα ότι μια γυναίκα είχε καταθέσει μήνυση τρεις φορές, τον είχαν αθωώσει και την δολοφόνησαν. Εγώ ηθικά νιώθω δικαιωμένη, ευχαριστώ» τόνισε η Έλενα Αθανασοπούλου.

Η Σοφία Αλεξανιάν η οποία έμαθε στον αέρα εκπομπής για την αθωωτική απόφαση υπέρ του σκηνοθέτη, δεν έκρυψε το σοκ της χαρακτηρίζοντας άδικη την απόφαση του δικαστηρίου.

«Το περίμενα εγώ, αυτή είναι η ελληνική δικαιοσύνη! Έχω στεναχωρηθεί πάρα πολύ! Πω, πω, πω! Δεν είναι ότι θα είναι μόνο αθώος, αυτός θα συντρίψει τώρα και αυτούς που την στήριξαν και την ίδια (σ.σ. την καταγγέλλουσα)» ανέφερε αρχικά η Σοφία Αλεξανιάν.

«Είναι τόσο κακό άτομο. Βέβαια και ήταν άδικη αυτή η απόφαση, θα πάρω τηλέφωνο και την Έλενα. Πω, πω, πω! Δεν θέλω να την ακούσω, θα είναι πολύ συντετριμμένη» πρόσθεσε η ηθοποιός.

Ειδικότερα, ο 58χρονος σκηνοθέτης κάθισε στο εδώλιο του πρωτοβάθμιου δικαστηρίου έπειτα από μήνυση της ηθοποιού, Έλενας Αθανασοπούλου, η οποία κατήγγειλε ότι ο Κώστας Κωστόπουλος το καλοκαίρι του 2010 ενώ της πρότεινε να βγουν για φαγητό την βίασε μέσα στο αυτοκίνητό του και ενώ εκείνη είχε χάσει τις αισθήσεις της. Προηγουμένως, όπως είχε αναφέρει η ηθοποιός εκείνη και ο κατηγορούμενος είχαν βρεθεί σε γνωστό μαγαζί των Αθηνών, όπου είχαν φάει και είχαν καταναλώσει τουλάχιστον δύο μπουκάλια κρασί.

«Δεν ένιωθα καθόλου καλά και φοβόμουν ότι θα λιποθυμήσω. Του είπα να φύγουμε γιατί δεν ένιωθα καλά. Από τη στιγμή που φύγαμε από το μαγαζί μέχρι τη στιγμή που επανήλθαν οι αισθήσεις μου, έχω κενό μνήμης. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι, τη στιγμή που άνοιξα τα μάτια μου και γύρισαν οι αισθήσεις μου, ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητό του και αυτός είχε διεισδύσει με το γεννητικό του όργανο στο σώμα μου και συνουσιαζόταν με εμένα εν αγνοία μου και χωρίς τη δική μου συναίνεση» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στη μήνυσή της η Έλενα Αθανασοπούλου.

Στις αρχές Μαΐου του 2022 ο Κώστας Κωστόπουλος με μία μακροσκελή ανάρτησή του στο Facebook ανακοίνωσε ότι παραιτείται από τη θέση του στο «Σασμό», μέχρι να ξεκαθαρίσει νομικά η υπόθεση, καταγγέλλοντας ως ψευδείς και συκοφαντικές τις κατηγορίες γυναίκας ηθοποιού για βιασμό το 2010. Στην ανάρτησή του παραδέχεται πως κατά το παρελθόν είχε μια περιστασιακή γνωριμία με την ηθοποιό, χαρακτηρίζει, ωστόσο, την καταγγελία της «απολύτως ψευδή» και «χυδαία απόπειρα συκοφάντησής του». Αναφέρει μάλιστα ότι θα απευθυνθεί στη δικαιοσύνη προκειμένου να προστατευθεί.

«Εδώ και καιρό, μια γυναίκα με την οποίαν είχαμε μία περιστασιακή γνωριμία πριν από δώδεκα, δεκατρία χρόνια, με απειλεί, μέσω μηνυμάτων και υπαινιγμών στα social media, ότι θα με καταγγείλει για βιασμό. Βλέποντας τις σχετικές της αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα διαπίστωσα ότι εμπλούτιζε συνεχώς την «καταγγελία» της, με προσωπικά κωμικά και δήθεν χιουμοριστικά βιντεάκια, «φωτογραφίζοντας» συνεχώς εμένα. Έδωσα τόπο στην οργή, αρνούμενος να πιστέψω ότι τέτοιου είδους ψεύδη θα μπορούσαν να αποκτήσουν επίσημη υπόσταση.

Τις τελευταίες ημέρες όμως, δημοσιεύματα και τηλεοπτικά ρεπορτάζ αναφέρουν ότι η γυναίκα αυτή έχει προχωρήσει σε υποβολή μήνυσης για έναν βιασμό προ δωδεκαετίας από «γνωστό σκηνοθέτη», χωρίς και πάλι να κατονομάζομαι. Λόγοι ευθύτητας και αξιοπρέπειας μού επιβάλλουν να τοποθετηθώ δημόσια: Η «καταγγελία» αυτή, αν και εφόσον όντως αφορά εμένα, είναι απολύτως ψευδής και αποτελεί μία χυδαία απόπειρα συκοφάντησης μου. Οι αρχές και το ήθος μου είναι γνωστές σε όλους οσους συνεργάσθηκα όλες αυτές τις δεκαετίες. Βέβαια για την υπεράσπιση του ονόματος και της προσωπικότητάς μου δεν αρκούν μόνο οι μαρτυρίες των φίλων.

Δεν πρόκειται να αφήσω την συκοφαντία να σέρνεται και να διαβρώνει την επαγγελματική και προσωπική μου ζωή. Δεν έχω μάθει άλλωστε να ζώ ανάμεσα σε σκιές και φαντάσματα. Είμαι υποχρεωμένος να ζητήσω την προστασία της Δικαιοσύνης στην οποία άμεσα προσφεύγω. Δεν σκοπεύω προφανώς να αντιπαρατεθώ δημόσια με την εν λόγω γυναίκα ούτε να απαντήσω στα ψεύδη της ή να συνδιαλλαγώ μαζί της. Οι λειτουργοί της Δικαιοσύνης, στην οποία έχω απόλυτη εμπιστοσύνη, είναι αυτοί στους οποίους καταφεύγω όπως θα έκανε κάθε πολίτης που θα ήθελε να προστατεύσει το όνομα του.

Στο διάστημα που ακολουθεί και μέχρι να αποφανθεί η Δικαιοσύνη νιώθω την υποχρέωση να παραιτηθώ από τη σειρά την οποία σκηνοθετώ. Δεν θέλω με κανένα τρόπο αυτή η προσωπική μου περιπέτεια να φέρει σε δύσκολη θέση τους συνεργάτες μου, την παραγωγή και το κανάλι».

Η συμπαράσταση από συνεργάτες του

Δεκάδες συνεργάτες και φίλοι του γνωστού σκηνοθέτη, έσπευσαν να εκφράσουν δημόσια τη συμπαράστασή τους.

Η ηθοποιός Βάσια Παναγοπούλου, η οποία έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με τον Κώστα Κωστόπουλο, έγραψε χαρακτηριστικά:

«Κώστα μου, συνεργάστηκα μαζί σου άψογα. ουδέποτε υπήρξε ο παραμικρός υπαινιγμός ή πλανήθηκε στον αέρα οτιδήποτε σχετικά με τις γυναίκες συνεργάτιδες σου. μας τιμούσες όλες και πάντα οι σχέσεις ήταν απόλυτα επαγγελματικές».

Ο Κώστας Αρζόγλου επίσης είχε δηλώσει από την πλευρά του πως σε καμία περίπτωση δεν τον είχε ικανό για κάτι τέτοιο.

«Τον κύριο Κωστόπουλο τον εκτιμάω πολύ. Στεναχωριέμαι που στοχεύθηκε. Φυσικά, είμαι με τον καταγγέλλοντα, αλλά από την άλλη μεριά δεν μπορώ να μην τονίσω την ευθιξία του Κώστα Κωστόπουλου για το ότι παραιτείται από μια τόσο επιτυχημένη σειρά. Είχαμε μέχρι και οικογενειακές σχέσεις, είχε έρθει με το παιδί του, παίζανε με τον Παύλο μου στο σπίτι. Έχω την εντύπωση και την εικόνα ενός πάρα πολύ καλού ανθρώπου».

Ο Μανούσος Μανουσάκης χαρακτήρισε την απόφαση του σκηνοθέτη να παραιτηθεί από τη σειρά ως «αξιοπρεπέστατη». «Από την αρχή της Ιεράς Εξέτασης, μέχρι και σήμερα, με πολλούς αγώνες η ανθρωπότητα έχει κατακτήσει ένα επίπεδο νομικού πολιτισμού. Κύριο στοιχείο αυτού του πολιτισμού είναι το τεκμήριο της αθωότητας. Εδώ πέρα καταστρατηγείται κάθε έννοια νομικού πολιτισμού. Καταστρατηγείται κάθε αρχή προσωπικών δεδομένων. Αυτό που με πανικοβάλλει εμένα είναι η ευκολία, με την οποία δημοσιοποιούμε ονόματα, καταρρακώνουμε και καταστρέφουμε ανθρώπους», δήλωσε ο σκηνοθέτης.

Τελικά το δικαστήριο με την απόφασή που εξέδωσε την Τρίτη 11 Ιουνίου δεν δέχθηκε την καταγγελία της ηθοποιού και αθώωσε ομόφωνα τον σκηνοθέτη, ο οποίος από την πρώτη στιγμή είχε αρνηθεί το αδίκημα του βιασμού κάνοντας λόγο για συναινετική σεξουαλική σχέση με τη καταγγέλουσα.

Απαλλακτική ήταν όμως και η πρόταση που είχε κάνει σε προηγούμενη συνεδρίαση του δικαστηρίου ο εισαγγελέας της έδρας, σημειώνοντας ότι από την καταγγελία της ηθοποιού και τα όσα προέκυψαν από την ακροαματική διαδικασία προέκυψαν κενά και αντιφάσεις αλλά και ισχυρές αμφιβολίες ως προς την ενοχή του κατηγορούμενου.

Η δίκη για τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε ξεκινήσει τον περασμένο Μάρτιο και στο δικαστήριο κατέθεσαν πολλοί γνωστοί ηθοποιοί, ανάμεσα τους η Μαρία Τζομπανάκη, η Κατερίνα Διδασκάλου, κ.ά..
Κατερίνα Διδασκάλου: «Μπήκε στο καμαρίνι μου και αυνανιζόταν»

Για τη σεξουαλική επίθεση που δέχθηκε από τον πρώην σκηνοθέτη της σειράς «Σασμός» Κώστα Κωστόπουλο, κατηγορούμενο για βιασμό της ηθοποιού Έλενας Αθανασοπούλου, κατέθεσε αρχές Απρίλη στην αίθουσα του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου η Κατερίνα Διδασκάλου.

Η κυρία Διδασκάλου κατέθεσε πως γνώρισε τον κατηγορούμενο στη σειρά «Έρωτας» και την καταγγέλλουσα Έλενα Αθανασοπούλου όταν της τηλεφώνησε, λέγοντάς της ότι χρειάζεται την κατάθεσή της, μετά την αναφορά που είχε κάνει κατά του σκηνοθέτη στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών.

Πρόεδρος: Ήσασταν αυτόπτης μάρτυρας για το περιστατικό που καταθέτει η κ. Αθανασοπούλου σε βάρος του κ. κατηγορούμενου;
Διδασκάλου: Όχι, αλλά είμαι στη δυσάρεστη θέση να σας πω ότι την κοπέλα την πίστεψα. Μου είχε συμβεί κάτι αντίστοιχο με τον κ. Κωστόπουλο όταν κάναμε τον «Έρωτα».
Πρόεδρος: Τι σας συνέβη;
Διδασκάλου: Ήμουν στο καμαρίνι μου και μπήκε μέσα. Μου είπε με καυλ@@@@@@ς και αυνανιζόταν μπροστά μου. Ήρθε πάνω μου… εγώ ήμουν με το σουτιέν -στα γυρίσματα τρέχεις να αλλάξεις. Ο τελευταίος άνθρωπος που περίμενα να μπει στο καμαρίνι ήταν ο σκηνοθέτης. Η θέση του ήταν στο κοντρόλ. Τον απώθησα, προσπάθησε να διεισδύσει. Εκείνη τη στιγμή παραλύεις, δεν το πιστεύεις ότι το ζεις. Δεν είναι εύκολο να μιλήσεις γι’ αυτό, αισθάνεσαι ντροπή, αρχίζεις να αναρωτιέσαι μήπως εσύ φταις σε κάτι. Φώναζα, του έλεγα είναι απ’ έξω κόσμος και μου έλεγε «σσσσς…». Τέλος πάντων, μετά έφυγε, γι’ αυτό πιστεύω αυτό που είπε η κοπέλα.
Πρόεδρος: Το καταγγείλατε;
Διδασκάλου: Είπα στο ΣΕΗ ότι αυτό είναι κατάχρηση εξουσίας και ότι τέτοιοι άνθρωποι πρέπει να εκλείψουν από το χώρο. Είναι ντροπή για τα νέα παιδιά που πάνε να κάνουν τη δουλειά τους τραβάνε αυτά που τραβάνε.
Πρόεδρο: Γιατί δεν τον καταγγείλατε
Διδασκάλου: Τότε είχα τα τρία παιδιά ήταν πολύ μικρά, ήμουν με τον σύντροφό μου, καμιά φορά όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο νιώθεις για λάθους λόγους ένοχος ο ίδιος. Ναι τότε δεν το είπα. Το ανέφερε αργότερα στο ΣΕΗ και η κ. Αθανασοπούλου βρήκε την καταγγελία μου στο ΣΕΗ.
Πρόεδρος: Έχετε ακούσει άλλα περιστατικά για εκείνον;
Διδασκάλου: Ναι έχω ακούσει για την κυρία Γιαννάτου και από άλλους όμως ανθρώπους που λέγανε ότι ήταν δυσάρεστος άνθρωπος.
Πρόεδρος: Έχετε ακούσει να κάνει σχόλια ο ίδιος σε άλλους;
Διδασκάλου: Έκανε χοντρά σχόλια γενικά. Σε εμένα όμως δεν είχε κάνει και γι’ αυτό δεν περίμενα αυτή τη συμπεριφορά, είχα γνωρίσει τη γυναίκα του, τα παιδάκια του.
Μαρκέλλα Γιαννάτου: «Μου έπιασε τα οπίσθια»

Ως μάρτυρας κατέθεσε η ηθοποιός Μαρκέλλα Γιαννάτου, η οποία ανέφερε ότι όταν άκουσε το περιστατικό, δεν της φάνηκε περίεργο για τον κατηγορούμενο και περιέγραψε τη δική της εμπειρία με τον σκηνοθέτη.

«Για το περιστατικό δεν γνωρίζω τίποτα. Έχω προσωπική εμπειρία, όχι σε κάτι τόσο βαρύ. Το 2005 δουλεύαμε στη σειρά “Έρωτας». Έχει ένα έντονο, οξύθυμο, σεξιστικό χαρακτήρα. Σε ένα γύρισμα ήθελε να μετακινηθώ λίγα εκατοστά πιο μακριά. Αντί να μου ζητήσει να μετακινηθώ ή να με πιάσει από το χέρι, μου έπιασε τα οπίσθια για να το κάνει. Ήταν ένα πιάσιμο σεξουαλικό, καταλαβαίνω ως γυναίκα. Αντέδρασα και φώναξα. Ταράχτηκα περισσότερο επειδή είπε “πώς κάνεις έτσι; Ένα πατρικό χάδι ήταν”. Εγώ έχω μια υπέροχη σχέση με τον μπαμπά μου και δεν μου έχει πιάσει ποτέ τα οπίσθια».

Εισαγγελέας: Πώς συνδέετε μια στιγμιαία θωπεία με μια πράξη βιασμού; Πώς πάει κάποιος από τη μια πίστα στην άλλη;

Μάρτυρας: Δεν έπεσα από τα σύννεφα είπα. Δεν ξέρω πώς από το ένα φτάνεις στο άλλο. Θεωρώ πιο πιθανό.

Εισαγγελέας: Όποιος θωπεύει είναι εν δυνάμει βιαστής;

Μάρτυρας: Δεν είπα αυτό. Εγώ πάντως ένιωσα σαν βιασμένη.

Πρόεδρος: Ξέρετε για άλλες ηθοποιούς;

Μάρτυρας: Έχω ακούσει για την κυρία Διδασκάλου και δύο ακόμη συναδέλφους. Έχω ακούσει ότι είναι ένας τρόπος του. Ότι ήταν πιο απότομος και βίαιος. Δεν μου έχει ξανασυμβεί με άλλο σκηνοθέτη. Εγώ επεδίωξα μετά να συνεργάζομαι με γυναίκες σκηνοθέτες.
Η κατάθεση της Μαρίας Τζομπανάκη

Νωρίτερα, στο βήμα του μάρτυρα είχε ανέβει και είχε καταθέσει η Μαρία Τζομπανάκη. Η ηθοποιός ανέφερε μεταξύ άλλων στην κατάθεσή της: «Έμαθα για το γεγονός (για την καταγγελία Αθανασοπούλου) από τον κ. Κωστόπουλο ήταν κατάπληκτος γιατί δεν υπήρχε κάτι τέτοιο, είναι πολύ σοβαρή κατηγορία και έγινε εν μέσω γυρισμάτων».

Πρόεδρος: Τον έχετε ικανό για κάτι τέτοιο;
Τζομπανάκη: Ποτέ, τον γνωρίζω 25 χρόνια έχουμε συνεργαστεί, είχαμε εξαιρετική συνεργασία. Ποτέ δεν είχε αφήσει καμία υπόνοια. Μου είχε κάνει εντύπωση το πόσο ασχολούνταν με τους συνάδελφο, στα γυρίσματα ήταν δίπλα σαν πατέρας τους. Η εντύπωση που είχα εγώ ήταν ότι είναι πολύ καλός στη δουλειά του και σαν άντρας δεν είχε δώσει ποτέ το δικαίωμα.
Πρόεδρος: Εκμεταλλεύονταν τη θέση του για να έχει σχέση με νεαρές κοπέλες; Είχατε δει κάτι;
Τζομπανάκη: Δεν θέλω να μιλήσω εναντίον μιας γυναίκας που δεν γνωρίζω, ούτε τι έχει περάσει, δεν ανακατεύομαι στη ζωή των άλλων. Εγώ ήρθα να μιλήσω μόνο για τον Κωστόπουλο.
Πρόεδρος: Τι κίνητρο υπάρχει να καταγγείλει μια κοπέλα έναν άνθρωπο έτσι;
Τζομπανάκη: Θα σας πω για μένα -και υπήρξα και νέα και όμορφη και περιζήτητη. Εγώ δεν είχα ποτέ στη ζωή μου κάτι τέτοιο. Σέβομαι τις κυρίες αλλά σέβομαι και αυτόν τον άνθρωπο.
Συνήγορος υποστήριξης κατηγορίας: Αν σας έλεγα για τις περιπέτειες του κ. Κωστόπουλου;
Τζομπανάκη: Ο καθένας από εμάς μπορεί να κάνει κουμάντο στο κρεβάτι του.
Συνήγορος υποστήριξης κατηγορίας: Αυτή είναι η ηθική σας προσέγγιση στη ζωή…
Τζομπανάκη: Το ποια είμαι και το ποια είναι η κοινωνική μου ταυτότητα φαίνεται από το παιδί μου. Σε εσάς μιλάω! Εμείς στην Κρήτη λέμε «στο αδύναμο άλογο κολλάνε οι αλογόμυγες».
Το μήνυμα όλο νόημα λίγες ημέρες μετά τις σοκαριστικές καταθέσεις των ηθοποιών στη δίκη του

Αρχές Απριλίου ο σκηνοθέτης Κώστας Κωστόπουλος λίγες ημέρες μετά τις σοκαριστικές καταθέσεις των Κατερίνα Διδασκάλου και Μαρκέλλα Γιαννάτου κατά τη διάρκεια της εκδίκασης της υπόθεσης βιασμού στην ηθοποιό Έλενα Αθανασοπούλου είχε ανεβάσει στα social media ένα μήνυμα όλο νόημα.

Και οι δύο πασίγνωστες ηθοποιοί, οι οποίες πρωταγωνιστούσαν στη σειρά «Έρωτας» του ANT1 το 2005 που σκηνοθετούσε ο ίδιος, περιέγραψαν κατά λέξη τη σεξουαλική παρενόχληση που φέρεται να είχαν υποστεί από τον Κώστα Κωστόπουλο.

ΠΑΤΑ ΕΔΩ για να λαμβάνεις όλες τις νέες αναρτήσεις του ΕΔΩΛΙΟ5 !