Αυτός είναι ο γιατρός-διευθυντής του Ιπποκράτειου που συνελήφθη με το φακελάκι στην τσέπη- Οι διάλογοι-φωτιά που κατέγραψε η ασφάλεια - Τον παρακολουθούσαν με κοριό ύστερα από επιστολή που είχαν στείλει...γιατροί του νοσοκομείου.


Του Άρη Σπίνου 

Η δικογραφία που αποκαλύπτει το edolio5 δείχνει τον βίο και την πολιτεία του γιατρού.Οι πρακτικές που ακολουθούσε, όπως τουλάχιστον καταγράφονται από τη δικογραφία, προκαλούν.

Εντυπωσιακή  είναι και η επιστολή εργαζομένων, ιατρών και μη, που απεστάλη στους «Αδιάφθορους» της ΕΛ.ΑΣ. όπου έκανε γνωστή την δράση του. «Θεωρούμε υποχρέωσή μας να απευθύνουμε σε εσάς για να σας γνωρίσουμε κάποια πράγματα από τα πολλά που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών Ιπποκράτειο και συγκεκριμένα στην καρδιοχειρουργική κλινική. Είμαστε μια ομάδα ανθρώπων, αποτελούμενη από γιατρούς και νοσηλευτές του συγκεκριμένου νοσοκομείου, που ντρεπόμαστε πια να κυκλοφορούμε στο ίδιο μας το σπίτι, δηλαδή το Ιπποκράτειο νοσοκομείο, από τα τερτίπια ενός επίορκου γιατρού. Είναι κοινό μυστικό σε όλο το νοσοκομείο αλλά και σε ανθρώπους που κατά καιρούς αναγκάστηκαν να δεχθούν τις υπηρεσίες της συγκεκριμένης κλινικής, ότι αν δεν δώσεις ‘‘φακελάκι’’, δουλειά δεν γίνεται…», αναφέρει η καταγγελία στην Αστυνομία.

Στην καταγγελία του συνόλου του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού του «Ιπποκρατείου» προς την ΕΛ.ΑΣ. ο Κ.Τ. περιγράφεται ως κοινός εκβιαστής. Ως ο γιατρός ο οποίος δεν χρηματιζόταν μόνο προκειμένου να προχωρεί σε επεμβάσεις αλλά είχε στήσει ένα δίκτυο με γιατρούς άλλων νοσοκομείων, αλλά και πολιτειακούς παράγοντες, όπως ο αντιδήμαρχος μεγάλου ∆ήμου της Περιφέρειας Πελοποννήσου, ο οποίος κατηγορείται για συνέργεια. Παράλληλα, τον εμφανίζουν ως άμεσο συνομιλητή πολύ γνωστού επιχειρηματία, ο οποίος εμπορεύεται ιατρικά είδη. «Τέλος, μέσω υπερκοστολόγησης υγειονομικού υλικού, ζημιώνει το ελληνικό ∆ημόσιο όλα αυτά τα χρόνια με χιλιάδες ευρώ, θα τολμούσαμε να πούμε εκατομμύρια…», αναφέρεται στην καταγγελία.


Στη δικογραφία που σχηματίσθηκε υπάρχει πλήθος τηλεφωνικών διαλόγων του καρδιοχειρουργού με πολιτικά πρόσωπα, αλλά και ιδιώτες που φέρονται να του «στέλνουν» ασθενείς για τους οποίους γίνεται κουβέντα σχετικά με τα πόσα χρήματα θα πάρει ο γιατρός. Συγκεκριμένα, σε τηλεφωνική συνομιλία στις 26/08/20 με αντιδήμαρχο σε ∆ήμο της Νότιας Ελλάδας αναφέρθηκαν τα εξής:

Αντιδήμαρχος:… Αυτή που σου έστειλα προχθές, έκλεισε οριστικά σε σένα. Της λέω, δεν στα ‘πα, να μην πας στους άλλους. Μου λέει, εξαίρετος άνθρωπος και σε πήρα γιατί θα σου στείλω την άλλη εβδομάδα άλλους δύο.

Καρδιοχειρουργός: Ναι, την άλλη εβδομάδα όμως, δεν θα είμαι, ρε συ …. Θα πάρω μια άδεια να πάω για κυνήγι.

Α: Τη μεθεπόμενη. Θα τους κρατήσω, θα τους κρατήσω και θα αρχίσουμε να το δουλεύουμε. Τώρα που είμαι και αντιδήμαρχος κάτω, να, να στον φίλο μου τον… (σ.σ.: αναφέρει το όνομα), που τον αγαπάω.

Κ: Άριστα. Βεβαίως.

Α: Προ ημερών σου είχε τύχει και ο… (σ.σ.: αναφέρει όνομα).

Κ: Ναι. Έκανα τώρα σήμερα ένα, ένα ρακένδυτο και τα λοιπά που δεν έχει να αυτώσει, λέω φέρ τον. Τι μου λες, του λέω; Τον έκανα μια χαρά…

Α: Ναι, μόνος του ήταν.

Κ: Είχε και δεν είδα εδώ μαζί του, αλλά μου είπαν ότι είχε μια γυναίκα μαζί του, κάτι τέτοιο, δεν ξέρω…

Α: ∆εν σου έδωσαν τίποτα;

Κ: Τίποτα

Α: Άι, γαμώτι, καλά… Θα στείλουμε άλλους και θα πάρεις. Και από αυτήν θα πάρεις, αρκετά, που σου έστειλα εγώ.

12/09/20

Α: Την Τετάρτη χειρουργείς αυτόν τον γεροντάκο, που ήταν να πάει στο (σ.σ.: αναφέρει όνομα νοσοκομείου και γιατρού).

Κ: Ποιος ήταν; Για πες μου το όνομα, ρε συ!

Α: (σ.σ.: αναφέρει το όνομα)

Κ: Μπράβο, Τετάρτη… Μπράβο, μπράβο…

Α: Την Τετάρτη.

Κ: Παππούς 85 χρονών, ναι.

Α: Ναι, τώρα, τώρα με πήρε ο γιος του να συναντηθούμε εκεί. Γιατί δεν έχουν και πολλά… Πόσα θα τους πούμε;

Κ: Ό,τι θέλει, μην… μην… Ούτε που να το σκέφτεσαι…

Α: Άσ’ το, θα το κανονίσω εγώ. Φίλος, φίλος… Θα το κανονίσω εγώ…

Κ: Εσύ κανόνισέ το.

Α: Είσαι φίλος, είσαι αδελφός, αλλά εγώ είμαι κύριος, εντάξει;

12/09/20 (Δύο ώρες αργότερα)

Α: Τα κανόνισα για τον άλλον.

Κ: Ναι.

Α: Αρκετά καλά, αρκετά καλά…

Κ: Εντάξει, εντάξει, εντάξει…

Α: Αρκετά καλά για τον φίλο μου που τον αγαπώ…

Κ: Να ΄σαι καλά, ξέρεις ότι αυτό είναι αμοιβαίο.

13/09/20

Α: Θα έρθω την Τρίτη γιατί θέλω… Είναι πολύ φίλος… Μια την Τετάρτη, ε; Την Τετάρτη πάνω, που θα κάνει χειρουργείο.

Κ: Ωραία.

Α: Το μεσημέρι που θα βγει, θα τα πούμε.

Κ: Ωραία, εντάξει.

Α: Τα άλλα, τα άλλα, τα άλλα, τα έχω κανονίσει εγώ όλα.

Κ: Εντάξει βρε, μην σκας, καθόλου βρε, τίποτα.

Α: Όχι, όχι, θέλω, μπορεί να μην έχουμε, αλλά είμαστε φιλότιμος λαός, θα πάνε κανονικά.

Κ: Εντάξει…

16/09/20

Α: Σου έδωσε κάτι πράγματα που είχε φέρει; Τα πήρε.

Κ: Ναι, η κοπέλα, ναι, λεμόνια, πορτοκάλια κι ένα λάδι.

Α: Λεμόνια, πορτοκάλια και λάδι… Το λάδι αυτό, επειδή είναι παρθένο, εντάξει, τι να κάνουμε εντάξει. Του είχα πει να σου δώσει 2,5 χιλιάδες.

Κ: Όχι, ρε παιδί μου, άντε τώρα, εγώ του έδωσα χαρτί.

Α: Ναι.

Κ: Πρέπει να, ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί σε επείγουσα διαδικασία, από την ώρα που διαπιστωθεί ότι…

Α: Ναι.

Κ: Χειρουργικά δεν υπάρχουν δυνατότητες.

Α: Μάλιστα, ναι, ωραία… Εγώ, όμως, μου τυχαίνουν κάτω τους (ακατάληπτη λέξη) θα τους στείλω πάνω στον φίλο μου…

Κ: Ναι, να ‘σαι καλά…

Tηλεφωνική συνομιλία με τον ιδιώτη Ε.Σ. που του έστελνε ασθενείς

Ε.Σ.: Με ακούς;

Κ: Πέσ’ το. Ναι ρε.

Ε.Σ.: Με ρώτησαν τι να δώσει στους γιατρούς. Γιατρός, της λέω, που θα εγχειρήσει τη μάνα σου είναι ο… (σ.σ.: αναφέρει το όνομα του καρδιοχειρουργού).

Κ: Εντάξει, εντάξει…

Ε.Σ.: Ασ’ το να το κανονίσω εγώ μετά αυτό. Εντάξει.

(Ακολουθεί συζήτηση που καταλήγει με τον Ε.Σ. να λέει «εγώ θα συνεννοηθώ»).

15/09/20

Ε.Σ.: Αδελφέ, τελειώσατε. Όλα καλά; Τι κάνατε, όλα καλά;

Κ: Τελείωσα, ναι. (…) Τώρα θα μιλήσω με την κόρη της (…) Και της έκανα και το μπάι πας και αυτό ήταν πολύ (ακατάληπτη λέξη ) η καρδιά της. Την είχε πάρα πολύ καθυστερήσει.

Ε.Σ.: Ήταν χάλια, δηλαδή…

Κ: Ναι, ναι. Ηταν η καρδιά της τούμπανο (…).

Ε.Σ.: Καρδιολόγο να της συστήσεις εσύ εκεί, κάποιον να τη βλέπει.

Κ: Κοίτα να δεις, ναι. Αν εχει χρόνο. Γιατί καταλαβαίνεις, εδώ είναι λίγο, ένας έχει μείνει από τους τρεις (σ.σ.: αναφέρονται σε ονόματα καρδιολόγων).

Ε.Σ.: Έχω κανονίσει.

Κ: Εντάξει ρε. Εντάξει ρε. Αφού σε…

Ε.Σ.: Ακούς;

Κ: Ναι

Ε.Σ.: …One thousand

Κ: Εντάξει ρε, μην σκας καθόλου.

Ε.Σ.: Κάνε τον δύσκολο και πες εντάξει… Και ξέρω γω (ακατάληπτη λέξη). Ό,τι θες; Πες. Αμα σε παίρνει, δηλαδή ,τηλέφωνο, πάντα να το σηκώνεις, αυτό θέλει, δεν θέλει τίποτα άλλο. (…) Πες ότι ήταν πάρα πολύ δύσκολα. Πάρα πολύ.

Κ: Ήταν, ήταν, ήταν… Πολύ. Πάρα πολύ,
Ο προμηθευτής

Ακολουθεί συνομιλία του καρδιοχειρουργού με τον προμηθευτή χειρουργικού υλικού Β.Ν.:

Β.Ν: Να κάνουμε και τα άλλα τα θεματάκια. Τώρα ξέρω, έχει κι εσύ πολλή δουλειά, ρε φίλε, να προχωρήσουμε λίγο μα τα μηχανήματα, δεν έχει γίνει τίποτα, ρε φίλε, ούτε παραγγελίες.

Κ: Ε, το ξέρω. Τι να γίνει… Θα στα πω δια ζώσης. Να μην στα λέω από δω, να πούμε, θα πάθεις πλάκα.

(Συνομιλούν για αρκετά λεπτά για θέματα προμηθειών),

Β.Ν.: Αυτό που είπαμε. Ένα εργαλείο και (ακατάληπτη λέξη) και τα λοιπά, εγώ, κοίταξε να δεις. Θα περιμένω λίγο ακόμα για να κάνω την κίνηση στον διοικητή. Θα του πω, κοίταξε να δεις, θα του πω ότι έχω δώσει εργαλεία στον (σ.σ.: αναφέρει το όνομα του καρδιοχειρουργού) και αυτό είναι αλήθεια.(…)

Κ: Για να προπονηθούν πρέπει οι άνθρωποι, πώς να το κάνουμε…

Β.Ν.: Τα εργαλεία κι όλα αυτά, ό,τι είπαμε, εργαλεία να ξέρεις, εργαλεία και η τέτοια, η… (σ.σ.: αναφέρει γυναικείο όνομα) μου ζητούσε, έσπασε αυτό, έκανε κείνο, φέρε μου το άλλο, δωρεάν ήταν, δεν έχω πάει καμιά παραγγελία. Αυτά και κανένα 25άρι, 30άρι χιλιάρικα είναι, τα εργαλεία, να καταλάβεις…
Στο γραφείο

Παρακάτω ακολουθούν περιστατικά που καταγράφηκαν στον χώρο του γραφείου του καρδιοχειρουργού.

Στις 07/09/20, σε συνάντηση ασθενή με τον καρδιοχειρουργό, στο γραφείο του, άγνωστος άνδρας βγάζει από την αριστερή του τσέπη χρήματα, τα οποία αφήνει στο τραπέζι, τα ξαναπαίρνει, τα ξαναβάζει στην τσέπη του παντελονιού του και τελικά βγάζει από την τσέπη του πουκαμίσου του χρηματικό ποσό, τα δίνει στον γιατρό κι αυτός τα τοποθετεί στην τσέπη της ιατρικής του φόρμας.

Ασθενής: Αυτά, να πιείτε έναν καφέ, ωχ, λάθος…

Κ: Εντάξει, εντάξει…

Α: Να πιείτε έναν καφέ, εντάξει γιατρέ;

Κ: Εντάξει, εντάξει, να είσαι καλά…

Στις 09/09/20 επίσης άγνωστος άνδρας με άγνωστη γυναίκα, εισέρχονται στο γραφείο του καρδιοχειρουργού, συνομιλούν για αμιγώς ιατρικό θέμα και κατά την αποχώρησή τους πραγματοποιείται η ακόλουθη συνομιλία:

Άγνωστος άνδρας: Τι χρωστάω;

Κ: Ό,τι θέλετε, δεν έχω… Ευχαριστώ.

Στις 11/09/20,εμφανίζεται στο γραφείο του γιατρού, άγνωστη γυναίκα, μεσήλικας. Μετά από λίγη ώρα η γυναίκα βγάζει από την τσάντα της καφέ φάκελο και τον τοποθετεί πάνω στο γραφείο του γιατρού. Καταγράφεται ο παρακάτω διάλογος:

Άγνωστη γυναίκα: Ο κύριος Χρήστος θέλει να σας κάνει ένα δώρο.

Καρδιοχειρουργός: Τι κάνετε τώρα, δηλαδή;

Γ: Κράτα τα. Από εκείνον είναι.

Κ: Ευχαριστώ πολύ…

Στις 14/09/20, καταγράφεται περιστατικό στο οποίο γυναίκα φαίνεται να παραδίδει στον καρδιοχειρουργό λευκό φάκελο, μέσα στον οποίο, όπως εξακριβώθηκε, υπήρχαν 300 ευρώ.

Την ίδια ημέρα, σε άλλο περιστατικό που καταγράφηκε, ο γιατρός φέρεται να παραλαμβάνει λευκό φάκελο από ζευγάρι που τον επισκέφτηκε στο γραφείο του. Ο φάκελος, όπως διαπιστώθηκε, περιείχε 200 ευρώ.

Κ: Τι κάνεις, σε παρακαλώ;

Άγνωστος άνδρας: Όχι, γιατρέ μου. Ετσι, αυτά, για το καλό.

Κ: Θα δώσω στην αναισθησιολόγο τίποτα.

Σε άλλο περιστατικό, την ίδια ημέρα, ο καρδιοχειρουργός φέρεται να παραλαμβάνει κι άλλον φάκελο, από άγνωστο άνδρα, στο γραφείο του πρώτου.

Άγνωστος άνδρας: Γιατρέ…

Κ: Τι κάνετε εσείς εδώ;

Ά: Μην το πείτε πουθενά… Εγώ σε ευχαριστώ.

Κ: Να ‘σαι καλά, κύριε.

Ά: Μου έσωσες τη ζωή και για τα παιδιά μου. Κι αν ποτέ σας βγάλει η κατηφόρα στην Κυπαρισσία…