Υποθαλάσσια ζεύξη Πέραμα - Σαλαμίνα! Έχουν υποσχεθεί το έργο (450 εκατ) στον Μυτιλιναίο αλλά... θα το δώσουν και αυτό στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ του Περιστέρη.Τα σαρώνει όλα ο υπερδανεισμένος "Εθνικός Εργολάβος".


Του Άρη Σπίνου

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό της παραχώρησης της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αξίας 450 εκατ. Ευρώ. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει καταλήξει στα γραφεία που θα αναλάβουν τις απαραίτητες μελέτες, προκειμένου α εκπονηθούν άμεσα τα τεύχη δημοπράτησης.

Πρόκειται για έναν διαγωνισμό που κεντρίσει το ενδιαφέρον των κορυφαίων Ομίλων σε Ελλάδα και Γαλλία , όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, Mytilineos και ο γαλλικός κολοσσός της Vinci.

Στον διαγωνισμό συμμετέχουν τρεις μεγάλοι Έλληνες κατασκευαστές και ένας γαλλικός κολοσσός με ισχυρή παρουσία στον τομέα των παραχωρήσεων.


Οι Όμιλοι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Mytiineos κατεβαίνουν στον διαγωνισμό ξεχωριστά και θα διεκδικήσουν με τις ίδιες δυνάμεις τους το έργο. Από την άλλη πλευρά ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, που συμμετέχει στην κούρσα της διεκδίκησης μέσω της θυγατρικής του, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, έχει συμμαχήσει με τη γαλλική Vinci.

Σημειώνεται πως η τελευταία βλέπει σημαντικές business στα οδικά έργα στη χώρα μας και κυρίως στον τομέα των παραχωρήσεων. Η εταιρεία συμμετέχει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού κατά 29,9%, ενώ αποτελεί και το μεγαλύτερο μέτοχο της Γέφυρας Α.Ε. Καθώς κατέχει το 57,45% των μετοχών.


Υπενθυμίζεται πως και στις δύο παραχωρήσεις η Vinci συνεργάζεται με τον Όμιλο της Ελλάκτωρ, ενώ φέρεται να διεκδικεί το mega διαγωνισμό της Αττικής Οδού μαζί με τον Όμιλο Mytilineos.

Εν τούτοις, καθώς μιλάμε για παραχώρηση δεν αποκλείεται να δούμε και την είσοδο νέων ενδιαφερομένων. Αυτοί, ωστόσο, θα πρέπει με κάποιο τρόπο να «κουμπώσουν» στα ήδη υπάρχοντα σχήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα ώτα των παραπάνω Ομίλων να παραμένουν ευήκοα όσον αφορά διαλόγους με νέους «παίκτες».


Ο διαγωνισμός αφορά στην παραχώρηση διάρκειας 35 ετών και περιλαμβάνει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση της υποθαλάσσιας οδικής σύνδεσης του Περάματος με τη Σαλαμίνα.


Εφόσον το Υπουργείο προχωρά με τους διαγωνισμούς για τις μελέτες η προκήρυξη του επόμενου σταδίου του διαγωνισμού βρίσκεται πιο κοντά.



Πρόκειται για το στάδιο Β1, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μνηστήρες θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους και θα κλειδώσουν τα τελικά σχήματα. Ακολουθεί το Στάδιο Β2, όπου τα τελικά σχήματα θα υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους.

Όπως έχει ήδη γράψει το edolio5 η δουλειά αυτή με όσα διαδίδονται στην πιάτσα των κατασκευαστών είναι ταγμένη στον Μυτιλιναίο αλλά ο Περιστέρης δεν θέλει να ακούει κουβέντα για κάτι τέτοιο. Τα 2,2 δις ευρώ που είναι φορτωμένη η εταιρεία του από δάνεια δεν του αφήνει περιθώριο για μεγαλοψυχίες.

Το μόνο που απομένει για να δώσει το ΥΠΕΝ το τελικό ΟΚ είναι η θετική γνωμοδότηση του Δήμου Περάματος και εν συνεχεία του Περιφερειακού Συμβουλίου της Περιφέρειας Αττικής. Επομένως, το σενάριο για ανάδειξη του αναδόχου στις αρχές του 2023 είναι αρκετά πιθανό. Όλοι τρέχουν για να προλάβουν τις εκλογές γιατί μετά οι υποσχέσεις θα πάνε για φούντο!