Ποιοι κρύβονται πίσω από το ναρκοπλοίο με τους 4,5 τόνους κόκας! Ο τραπεζίτης, η κυρία Όλγα, ο άνεργος φοιτητής από την Καλλιθέα που κάνει τον σερβιτόρο, τα γραφεία στην οδό Φίλωνος, οι 2 Αλβανοί που έκαναν κουμάντο στο φορτίο και... η άγνοια των πάντων για τα πάντα.


Του Άρη Σπίνου

Η διεθνής βάση δεδομένων της ποντοπόρου ναυτιλίας Equasis αναφέρει ως ιδιοκτήτη του «Blume» τη Rentoor Chartering και ως διαχειριστή την εδρεύουσα στην Ελλάδα Dignatio Corp, η οποία το έχει καταχωρημένο ως μοναδικό της πλοίο. Η πλοιοκτήτρια, αλλά και η διαχειρίστρια εταιρεία δηλώνει άγνοια για το φορτίο.

Προφυλακιστέα κρίθηκαν από δικαστήριο της Τενερίφης τα 15 μέλη του πληρώματος του φορτηγού πλοίου Blume στο οποίο εντοπίστηκαν 4,5 τόνοι κοκαΐνης, σύμφωνα με ισπανικά ΜΜΕ.

 Η αξία των ναρκωτικών εκτιμάται σε 180 εκατομμύρια δολάρια (165 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα πρόκειται για δυο υπήκοους Αλβανίας και 13 ναυτικούς από το Πακιστάν. Τα στελέχη των ισπανικών διωκτικών αρχών εκτιμούν πως οι δύο Αλβανοί που συνελήφθησαν ήταν οι υπεύθυνοι για την μεταφορά των ναρκωτικών από τη Νότια Αμερική προς την Ευρώπη.

Το πλοίο με σημαία Τόνγκο είχε αναχωρήσει από το λιμάνι του Σάντος στη Βραζιλία στις 20 Δεκεμβρίου και θεωρητικά είχε ως προορισμό τη Ρίγα της Λετονίας. Ωστόσο μετά από αξιοποίηση πληροφοριών τα στελέχη των ισπανικών διωκτικών αρχών εντόπισαν το πλοίο αν και έπλεε χωρίς να δίνει στίγμα για τη θέση του μέσω δορυφόρου και το ακινητοποίησαν κατά τη διάρκεια επιχείρησης 80 ναυτικά μίλια ανατολικά από τα Κανάρια Νησιά.


Μάλιστα, όπως σημειώνουν τα ισπανικά ΜΜΕ, η επιχείρηση διεξήχθη υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Εσωτερικών της Ισπανίας τονίζει ότι το «Blume» δήλωνε ότι μεταφέρει 200 τόνους καφέ, μια ποσότητα πολύ μικρή για το μέγεθος του πλοίου. Οι ισπανικές αρχές – αν και το πλοίο έχει ξένη σημαία και ανάμεσα στους συλληφθέντες δεν υπάρχει Ελληνας - τυπικά ενημέρωσαν για την υπόθεση και το Κέντρο Επιχειρήσεων του υπουργείου Ναυτιλίας καθώς ως διαχειρίστρια εταιρεία φέρεται ελληνική.

Η διεθνής βάση δεδομένων της ποντοπόρου ναυτιλίας Equasis αναφέρει ως ιδιοκτήτη του «Blume» τη Rentoor Chartering και ως διαχειριστή την εδρεύουσα στην Ελλάδα Dignatio Corp, η οποία το έχει καταχωρημένο ως μοναδικό της πλοίο. Η έδρα εμφανίζεται στον Πειραιά και πιο συγκεκριμένα στην οδό Φίλωνος. Μια εταιρεία που μπαίνει στο «μικροσκόπιο» και των ελληνικών αρχών ωστόσο υπάρχει ένα πέπλο μυστηρίου ως προς τη λειτουργία της καθώς πληροφορίες αναφέρουν πως ο ιδιοκτήτης δεν έχει υποβάλει χαρτιά για να υπαχθεί στο άρθρο 89 για τις διαχειρίστριες εταιρείες. Αυτό σημαίνει ότι το πλοίο είναι άγνωστο στην Ελλάδα.


Επίσης οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως η εταιρεία δεν είναι ναυτιλιακή, αλλά μία Μονοπρόσωπη Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρεία (ΜΙΚΕ), μία από τις εταιρείες που σχηματίζονται με ελάχιστα κεφάλαια («εταιρεία της μίας στάσης»). Επίσης στο «βιογραφικό» του πλοίου αναφέρονται παραβάσεις. Πιο συγκεκριμένα πέρυσι είχε ακινητοποιηθεί τουλάχιστον δύο φορές από λιμενικές αρχές για σειρά παραβάσεων. Η πρώτη φορά ήταν στην Τουρκία, όπου και, σύμφωνα με το Equasis, διαπιστώθηκαν 45 παραβάσεις, εκ των οποίων έλλειψη πιστοποιητικού καταχώρισης σημαίας, ληγμένος πυροσβεστικός εξοπλισμός και σφάλματα στον εξοπλισμό φιλτραρίσματος λαδιού. Στη συνέχεια, το «Blume» κρατήθηκε και στη Ρωσία, τον Ιούλιο, με 25 παραβάσεις, μεταξύ των οποίων και παραβάσεις που αφορούν τις σωσίβιες λέμβους.

Πάντως, η πλοιοκτήτρια, αλλά και η διαχειρίστρια εταιρεία, μέσω του δικηγόρου τους Σάκη Κεχαγιόγλου, δηλώνουν πως δεν έχουν καμία σχέση με την υπόθεση και πως ενημερώθηκαν για το φορτίο μέσω του Τύπου.

Ιδιοκτήτης μάλιστα της εταιρείας φέρεται ένας άνεργος από την Καλλιθέα, 22 ετών, που όπως πληροφορηθήκαμε δουλεύει ως σερβιτόρος σε καφετέρια στην Πλατεία Κύπρου. 
Δείτε με την ευκαιρία το εξώφυλλο:

Η εταιρεία συστάθηκε τον Οκτώβριο 2022 με σκοπό να διαχειριστεί το συγκεκριμένο πλοίο. Επίσης η κινούσα τα νήματα είναι η Όλγα Θεοδώρα Κουστοπούλου που όπως δηλώνει η ίδια δια του δικηγόρου της Κεχαγιόγλου δεν είχε απολύτως καμία ιδέα για το φορτίο του πλοίου. 

Το γνωστό στέλεχος ναυτιλιακών που είχε διευθυντικό ρόλο στην συγκεκριμένη εταιρεία – χωρίς να συνδέεται μέχρι στιγμής με την ιδιοκτησία της ή την ιδιοκτησία του πλοίου, συνεργαζόταν μέχρι το περασμένο καλοκαίρι με μεγάλη ναυτιλιακή, συμφερόντων προβεβλημένου τραπεζικού στελέχους.  Το συγκεκριμένο στέλεχος μάλιστα, επιστρατεύτηκε για να «εξυγιάνει» εταιρεία η οποία βαρύνεται με τεράστιο σκάνδαλο, ενώ η ιδιοκτησία της βρίσκεται προφυλακισμένη.

Ήδη, τα αλβανικά ΜΜΕ κατονομάζουν την συγκεκριμένη γυναίκα, δημοσιεύοντας μάλιστα και τη φωτογραφία της. Ο λόγος που οι Αλβανοί ασχολούνται με την υπόθεση είναι διότι μεταξύ των συλληφθέντων, βρίσκονται δύο ναυτικοί αλβανικής υπηκοότητας που σύμφωνα με την Ισπανική αστυνομία έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην υπόθεση.