Τρέχουν για τις υπογραφές πριν τους προλάβουν οι εκλογές! Η προπαγάνδα των "μπουκωμένων" δημοσιογράφων και το πρόγραμμα μαμούθ των εξοπλιστικών αγορών με πλήρης αδιαφάνεια! Αυτά βλέπει ο Κριστιάν Χατζημήνας και πιάνει στασίδι μέσα στο Μαξίμου παρακαλώντας για μια φωτογραφία για να δείξει ότι υπάρχει! "Όλα τα δίνετε στον Πλέσσα" λέει στον διευθυντή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Θανάση Βάλαρη.


Του Άρη Σπίνου

Πάρτι εξοπλιστικών αγορών – μαμούθ, σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας, έχουν στήσει το μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Άμυνας. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις τις τελευταίες ημέρες προωθήθηκαν στην Επιτροπή Άμυνας της Βουλής εξοπλιστικά προγράμματα τριών δισεκατομμυρίων ευρώ. Συνολικά, ο «εξοπλιστικός λογαριασμός που θα κληθεί να πληρώσει ο Έλληνας πολίτης ξεπερνά κατά πολύ τα 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

Να σημειωθεί πως τα πάντα γίνονται με «απευθείας αναθέσεις», χωρίς διαγωνισμούς, υπό την πρόφαση του κατεπείγοντος. Γεγονός που αυξάνει τις ούτως ή άλλως εντονότατες υποψίες περί «φουσκωμένου» λογαριασμού στα εξοπλιστικά. Μεγάλοι κερδισμένοι, βέβαια, είναι οι πολεμικές βιομηχανίες των ΗΠΑ, της Γαλλίας, του Ισραήλ, κ.α.

Πρόκειται για τα μεγαλύτερα εξοπλιστικά προγράμματα από εποχής Ακη Τσοχατζόπουλου και Γιάννου Παπαντωνίου. Από τη μεριά μας, πάντως, ελπίζουμε οι Ακης – Γιάννος και οι «δορυφόροι» τους να είναι οι τελευταίοι που περνούν δικαστικές και… σωφρονιστικές περιπέτειες, εξαιτίας των εξοπλιστικών.

Αδιευκρίνιστα, επίσης, είναι τα χρονοδιαγράμματα αποπληρωμής των εξοπλιστικών αγορών. Η κυβέρνηση, μάλιστα, αποφεύγει συστηματικά να διευκρινίσει σε τι βάθος χρόνου θα πληρώνονται οι εξοπλιστικές αγορές και πόσα δισεκατομμύρια θα πρέπει να καταβάλλονται κάθε έτος τα επόμενα χρόνια σε βάθος δεκαετίας και πιθανώς πολύ περισσότερο (φέτος προβλέπονται πληρωμές ύψους 3,375 δισ.).

Κατά τις διαρροές του υπουργείου Οικονομικών, ένα «παράθυρο», ενδεχομένως, να έχει δημιουργηθεί το 2029, οπότε -ίσως- να μπορέσει η χώρα να εξασφαλίσει τα πρώτα κονδύλια, προκειμένου να πληρώσει για την αγορά του αμερικανικού μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς, F-35, η οποία, όμως, προς το παρόν είναι στα χαρτιά.

Πάντως, εάν ληφθούν υπόψιν οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών, τότε διαφαίνεται μεγάλη οικονομική στενωπός, εξαιτίας των εξοπλιστικών προγραμμάτων – μαμούθ, τα οποία συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς.

Την ίδια στιγμή στη Μεσογείων διαγκωνίζονται ποιος θα πρωτοαποσπάσει τις «δάφνες». Χαρακτηριστικά, ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Κώστας Φλώρος έχει αποδυθεί σε «σπριντ» φωτογραφήσεων με εκπροσώπους αμερικανικών εταιρειών, όπως της Lockheed Martin και τον αντιπρόσωπό της στην Ελλάδα, Ντένι Πλέσσα, που θέλει να «σπρώξει» στη χώρα μας τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, F-35, Ισραηλινούς που θέλουν να πουλήσουν τα εξοπλιστικά «καλούδια» τους στην Ελλάδα, κ.ο.κ.

Και βέβαια με τον νέο Αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, Τζορτζ Τσούνης, που άρχισε κι’ αυτός τα σούρτα – φέρτα στο υπουργείο Άμυνας, όπως και ο προκάτοχός του, Τζέφρι Πάιατ, λες και είναι… πρεσβευτική οικία του. Είναι, μάλιστα, τόσο έντονη η προβολή του Κ.Φλώρου, που κάποιοι λένε ότι «καπελώνει» ακόμα και τον υπουργό Άμυνας.










Ανάμεσα στους άλλους θέλει να χωθεί και ο Κριστιάν Χατζημηνάς και παρακαλάει για μια φωτογραφία με κάποιον από τους ισχυρούς του Μαξίμου για να δείξει στους συναιτέρους του στο εξωτερικό ότι τον υπολογίζουν. Τσάμπα όμως περιμένει όπως γνωρίζει πολύ καλά το edolio5. Η αλήθεια είναι πάντως ότι ο μόνος συνομιλητής του ο διευθυντής του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Θανάσης Βάλαρης. 

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, της εφημερίδας μας η Ισραηλινή εταιρεία, ΙΑΙ, στην οποία θέλει να δώσει το υπουργείο Άμυνας τη συντήρηση τριών C-130, υπέβαλε προσφορά 19.500.000 ευρώ για κάθε αεροσκάφος (τρία, πιθανώς θα σταλούν) και χρόνο παράδοσης 18 μήνες. Η διοίκηση της ΕΑΒ, μάλιστα, φέρεται να είναι έξαλλη με αυτή την εξέλιξη, ενώ στελέχη της λέγεται ότι δηλώνουν πως η ισραηλινή εταιρεία δεν είναι πιστοποιημένη για συντήρηση αεροσκαφών, C-130, και πως η Ελλάδα θα πληρώσει στο Ισραήλ τέσσερις φορές περισσότερα απ’ ό,τι αν γινόταν το έργο αυτό στη χώρα μας.

Θα πει κανείς: Κοίτα ποιος μιλάει; Η διοίκηση της ΕΑΒ, η οποία το 2021 έταζε στις ελληνικές ΕΔ ότι θα τους έχει έτοιμα τα πρώτα C-130 μέσα στο 2022, και τώρα, μόλις πρόσφατα, αποφάσισε να δώσει τη δουλειά με απευθείας ανάθεση σε μια άκρως αμφιλεγόμενη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στην ΕΑΒ, ελληνική ιδιωτική εταιρεία;

Πάντως, στην -καίριας σημασίας για την εθνική άμυνα- εταιρεία, ΕΑΒ, εάν εξαιρεθεί το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 στην εκδοχή Viper, που φέρεται να «τρέχει» βάσει των συμφωνηθέντων, όλα τα υπόλοιπα προγράμματα καθυστερούν. 

Την ανακατασκευή των P3 Orion, η οποία έχει επικριθεί στο παρελθόν ειδικά ως προς το κόστος της, έχει αναλάβει η Lockheed Martin. Όπως και τα F-16 που τα μετατρέπει σε Viper, με εργολαβία ελληνικής ιδιωτικής εταιρείας, αλλά εντός των εγκαταστάσεων της ΕΑΒ (!).

Είναι φυσικό ο Ντένις Πλέσσας, αλλά και οι κάθε λογής άλλοι αντιπρόσωποι άλλων ξένων εταιρειών όπλων να ευχαριστούν την Ελλάδα για τις χρυσοφόρες εξοπλιστικές μπίζνες. Πολύ περισσότερο τα ΜΜΕ, τα οποία στη συντριπτική πλειοψηφία τους έχουν μετατραπεί σε ντουντούκες των πολεμικών βιομηχανιών. Γαλλικών, αμερικανικών, βρετανικών, ιταλικών, ισραηλινών και πάει λέγοντας.

Για την ακρίβεια, περισσότερο θόρυβο κάνουν τα «στρατευμένα» φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ στο ελληνο-τουρκικό «μέτωπο», παρά ο ίδιος ο Ερντογάν. Από την άλλη, για να μην υποβαθμίζουμε τους γείτονες «κουμπάρους», οι καλύτεροι ατζέντηδες των εμπόρων όπλων αποδεικνύονται ο Ερντογάν, ο Ακάρ, και άλλα κυβερνητικά στελέχη της Τουρκίας που δεν χάνουν ευκαιρία να υψώσουν τους τόνους κατά της Ελλάδας. ‘Η και να στέλνουν τον πολεμικό στόλο τους να μπαινοβγαίνει στα ελληνικά χωρικά ύδατα και τα μαχητικά αεροσκάφη να παραβιάζουν τον ελληνικό εναέριο χώρο.

Ωστόσο, η εικόνα των ελληνικών ΜΜΕ να προμοτάρουν ό,τι όπλο πετάει και ό,τι κολυμπάει, είτε για να στηρίξουν ακόμα και αμφιβόλου ποιότητας επιλογές της κυβέρνησης, είτε επειδή είναι προσδεμένα με εξοπλιστικά επιχειρηματικά συμφέροντα, είναι λίαν επιεικώς απογοητευτική. Και κυρίως, παραπληροφορούν τον Έλληνα πολίτη, που, εν τέλει, αυτός είναι που στο τέλος θα πληρώσει τον λογαριασμό.