(Ανανεωμένο ρεπορτάζ) Δίκη Noor1! Ολοκληρώθηκε η απολογία Γιαννουσάκη...χωρίς όμως να πείσει τους δικαστές-Εγκέφαλος της μεταφοράς των 2,1 τόνων ο Μπουρδούβαλης-Η συνάντηση με τους Τούρκους εγκεφάλους στην Κωσταντινούπολη-Δεν έριξε καμία ευθύνη σε Κοτσώνη,Φάρο και Κουρούβανη-Κατονόμασε τον λιμενικό Παναγιώτη Χρηστοφορίδη ότι τον εκβίαζε για να καταθέσει ότι ο Μαρινάκης είναι εγκέφαλος!

ΥΠΟΘΕΣΗ NOOR 1: Το εξώδικο του λιμενικού Χριστοφορίδη και η ...
edolio5 team 

Την ενοχή του στην υπόθεση της διακίνησης του φορτίου του «λευκού θανάτου» με το πλοίο «Noor 1» παραδέχθηκε σήμερα, Παρασκευή, στην απολογία του στο Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά ο βασικός κατηγορούμενος Ευθύμιος Γιαννουσάκης, στη βίλα της πρώην συζύγου του οποίου και σε αποθήκη στο Κορωπί βρέθηκε μεγάλο μέρος των 2,1 τόνων ηρωίνης.


«Δηλώνω την ενοχή μου όπως έκανα από την πρώτη στιγμή, όπως έκανα στην αρχική μου κατάθεση και στον πρώτο βαθμό.

»Σας δηλώνω ότι θέλω να με καταδικάσετε για ό,τι έχω κάνει και να υπολογίσετε την όλη συμπεριφορά μου» ανέφερε ξεκινώντας την απολογία του.

Και συνέχισε:

«Τη μέρα που παραδόθηκα και με συνέλαβαν και δηλώνω άγνοια για τα ναρκωτικά, σας δήλωσε ο κ. Κατσούλης (σ.σ. ο λιμενικός που προΐστατο των ερευνών) ότι στοχευμένα τους έδωσα το Noor σε 24 ώρες».

Στo σημείο αυτό τον διέκοψε η πρόεδρος του δικαστηρίου Μαρία Κουφούδη:

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Στην ανακρίτρια δεν είπατε την αλήθεια…

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Στην πρώτη κατάθεσή μου στη Φιλοθέη ήμουν ξαφνιασμένος και δεν ήξερα τι συνέβη. Συνδύασα το γεγονός ότι είχε πάει ο Καρτσώνης (σ.σ. ο συγκατηγορούμενός του, ιδιοκτήτης αποθήκης την οποία θα νοίκιαζε ο Γιαννουσάκης). Δεν είχα απολύτως καμία επαφή με το σπίτι.

Τα ρίχνει στον Μπουρδούβαλη

«Πέρα από το "πηγαίνετε στο Noor" ζήτησα την προστασία τους για να τους βοηθήσω».

Ως προς τον ναυλωτή του πλοίου και ως προς το ποιος είχε γνώση για τα ναρκωτικά, ο Ευθύμιος Γιαννουσάκης κατονόμασε τον συγκατηγορούμενό του Γιώργο Μπουρδούβαλη.

«Εξήγησα στην ανακρίτρια ότι ναυλωτής είναι ο κ. Μπουρδούβαλης και ότι δεν θα μπορούσα να πω τίποτα παραπάνω θέτοντας σε κίνδυνο έμενα. Ο βασικός λόγος που εδόθη ήταν να συνδέσω τον Μπουρδούβαλη με τα ναρκωτικά».

Μάλιστα υποστήριξε πως ο Μπουρδούβαλης είχε βάλει άτομα κατά την προφυλάκισή τους στη φυλακή για να τον μαχαιρώσουν.

Ως προς τα ναρκωτικά υποστήριξε:

«Ο κ. Μπουρδούβαλης μου ζήτησε να μεταφέρω ναρκωτικά».

Το Φεβρουάριο του 2014 μου λέει να κάνουμε ένα δύσκολο φορτίο προς την Ελλάδα το οποίο θα έχει ναρκωτικά.

Αισθανόταν ότι μπορεί να με εμπιστευτεί λόγω της μεγάλης οικονομικής σχέσης που είχαμε δημιουργήσει. Αντέδρασα. Δεν είχα ανάγκη τα λεφτά.

Νιώθω ότι πρέπει να απομακρυνθώ”.

Ρίχνει ευθύνες στον λιμενικό για την εμπλοκή Μαρινάκη

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Γιαννουσάκης στον ρόλο του λιμενικού Παναγιώτη Χριστοφορίδη και στις μυστικές καταθέσεις που έδωσε ο ίδιος, με βάση τις οποίες έχει σχηματιστεί δικογραφία σε βάρος του επιχειρηματία Βαγγέλη Μαρινάκη και συνεργατών του.

Αναφέρει σχετικά:

«Στις 23-7-2015 γίνεται μια μυστική κατάθεση. Έρχεται ένας λιμενικός με άλλη ατζέντα για λαθρεμπορία και άλλα. Λέω για τον Μπουρδούβαλη, αλλά δεν με αφήνει…

»Εκεί αρχίζω να παραξενεύομαι. Τον ενδιέφερε ποιοι έκαναν λαθρεμπόριο στο Ντουμπάι ή μεταφέρουν λεφτά στα αεροδρόμια. Ξαφνιάζομαι.

»Στις 7-8-15 έρχεται ξανά ο ίδιος λιμενικός θυμωμένος γιατί δεν ικανοποιώ την ατζέντα του. Υπάρχει παρακράτος που πρέπει να τα βάλω. Θέλω να δώσω τους χρηματοδότες και δεν θέλουν».

Όπως είπε, ο μοναδικός τρόπος για να το αποδείξει ήταν να ηχογραφήσει τον λιμενικό.

Μάλιστα προσκόμισε στο δικαστήριο απομαγνητοφωνημένη συνομιλία του με τον λιμενικό.

Σε αυτή τη συνομιλία που διάβασε στο δικαστήριο, ο λιμενικός φέρεται να αναφέρει: «Μου λέει ότι ο άσος λέγεται "χοντρός"… Σε αυτό το περιβάλλον εγώ προσπαθώ να δώσω τους χρηματοδότες».

Ο Γιαννουσάκης διάβασε και δεύτερο απόσπασμα συνομιλίας του με τον λιμενικό να φέρεται να λέει:

«"Η κυβέρνηση αυτή τη στιγμή… Είσαι ένα πιόνι... Θα σε γαμήσουν και θα σε πετάξουν στα σκουπίδια".

»Αυτός είναι ο προανακριτικός υπάλληλος για να του δώσω τους χρηματοδότες».

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιατί δεν τα δώσατε στην ανακρίτρια;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Γιατί είχα τρία κανάλια απ’ έξω…

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Το πιο ασφαλές για εσάς και τη Δικαιοσύνη θα ήταν να πάτε στην ανακρίτρια και να πείτε ό,τι έπρεπε να πείτε. Τι σας έκανε να τα πείτε αυτά και να τα ηχογραφείτε;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Στην ανακρίτρια είπα όσα μπορούσα να πω.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Στο πρώτο δικαστήριο πήγατε να τα πείτε;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν μπορούσα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιατί;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Στο πρώτο δικαστήριο η απολογία μου έπρεπε να ισορροπήσει ανάμεσα σε αυτά που είχα πει. Μου πρότειναν να κάνω αυτό και δεν είχα λόγο να πω όχι.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιατί δεν είπατε τίποτα στον πρώτο βαθμό;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Έχω δώσει αρμοδίως τους χρηματοδότες και τα στοιχεία τους και ο κ. Φίλιας είχε πει να μην καταθέσω στο δικαστήριο.

Στο σημείο αυτό παρενέβη ο συνήγορός του κ. Φίλιας, ο οποίος επιβεβαίωσε τον ισχυρισμό του, επισημαίνοντας πως τα στοιχεία για τους χρηματοδότες (σ.σ. με βάση μυστική του κατάθεση) δόθηκαν στους δικαστές μετά την απολογία του κατά τη διαδικασία ανακοίνωσης των ποινών από το δικαστήριο.

Σε άλλο σημείο ο κατηγορούμενος Γιαννουσάκης κατηγόρησε τον λιμενικό στον οποίο κατέθεσε σε βάρος του Μαρινάκη πως του ανακοίνωσε ότι «υπάρχει συμβόλαιο θανάτου από συγκατηγορούμενό μου και ότι θα με αφήσουν εκτεθειμένο».

Ο κατηγορούμενος ανέφερε πως υπέβαλε μηνύσεις σε βάρος του λιμενικού, ο οποίος έχει κληθεί για εξηγήσεις στο Γραφείο Εσωτερικών Υποθέσεων του Λιμενικού.

Μάλιστα στο δικαστήριο ο Γιαννουσάκης προσκόμισε την κλήση του λιμενικού ότι «ο Χριστοφορίδης ασκεί φορτική πίεση κατ΄αυτού κατά παράβαση καθήκοντος ως προανακριτικού υπαλλήλου για να προκαλέσει βλάβη στον Ευάγγελο Μαρινάκη ως ύποπτο για διακίνηση ναρκωτικών».

Και συμπλήρωσε:

«Συνεργάστηκα με τους λιμενικούς και σε άλλη δουλειά ναρκωτικών, 20 τόνους».

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Υπήρχε αποτέλεσμα;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν ήθελαν. Ο Χοντρός ήταν το θέμα.

Μου είχε πει ο Χριστοφορίδης ότι αν δεν μιλήσεις οι καταθέσεις θα πάνε ανώνυμα σε αυτούς που έχεις κατονομάσει.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Είναι πραγματικές καταθέσεις;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ναι αλλά της άλλης ατζέντας, για το λαθρεμπόριο.

Στη συνέχεια έδωσε στη δημοσιότητα τις επισκέψεις λιμενικών στη φυλακή όπου κρατούνταν όπου έδωσε σειρά καταθέσεων.

Επίσης αναφέρθηκε στην παρουσία και της τότε προϊσταμένης της Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών Πειραιά Ειρήνης Τζίβα στη φυλακή για τρεις ώρες.

«Η προϊσταμένη δεν ήταν μέσα στους εκβιασμούς» ανέφερε.



Αρνείται το σημείωμα στον αεραγωγό

Αναφερόμενος στο σημείωμα που βρήκε ο μεσεγγυούχος του πλοίου κ. Αντωνάτος που αναφέρεται στον ίδιο, ο Γιαννουσάκης το αμφισβήτησε, υποστηρίζοντας:

«Εγώ πιστεύω αυτό το χαρτί είχε ξεκινήσει να γίνει πολύ δύσκολη η θέση μου, δίνοντας μου μοναδικό μέσο να υλοποιήσω την ατζέντα τη δεύτερη.

»"Η μοναδική σου λύση είναι ο Χοντρός" μου είπε ο ανακριτικός υπάλληλος. Υποδεικνύει σε ερώτηση που θα σου κάνω…».

Στο σημείο αυτό έδωσε και άλλο απόσπασμα συνομιλίας του με τον λιμενικό Π. Χριστοφορίδη, ο οποίος φέρεται να του αναφέρει πως ο κατηγορούμενος Αιμίλιος Κοτσώνης «δεν θα έκανε τίποτα αν δεν ήξερε ο χόντρος». «Εγώ στον Καμμένο είπα για τον Μπουρδούβαλη. Εμένα δεν μου μίλησε ποτέ αυτός και μου λέει είναι μπλεγμένος. Μου υποδεικνύει τι θα πω ακριβώς».

Ρίχνει τις ευθύνες για τα ναρκωτικά σε συγκατηγορούμενους

Ως προς το φορτίο της ηρωίνης που βρέθηκε στη βίλα στη Φιλοθέη (σ.σ. όπου έμενε η πρώην σύζυγός του και το παιδί τους) και στην αποθήκη στο Κορωπί, έριξε τις ευθύνες στους συγκατηγορουμένους του, τότε υπάλληλό του Λάγιο και τον ιδιοκτήτη της αποθήκης Καρτσώνη.

Ο Γιαννουσάκης υποστήριξε:

«Εγώ δεν την έκανα τη Φιλοθέη. Καταδικάστηκα με τις πιθανότητες, όχι με τα στοιχεία για τη βίλα. Δεν μπορεί δύο άτομα να λένε ότι έβαλα ναρκωτικά στο παιδί μου. Δεν μπορεί να κλαίει μπροστά σας για τον γιο μου. Δεν το έκανα εγώ, δεν το έκανε η μάνα του και το έκανε αυτός; Αυτό που έκανε δείχνει έναν άνθρωπο αδίστακτο. Στη φυλακή ισόβια θα έβαζε τη μάνα του παιδιού. Έπιασα 50 ανθρώπους στη βίλα και να μη με έχει δει κανείς;».

Σε άλλο σημείο της απολογίας του δέχεται ότι έκανε ναυτιλιακές διευθετήσεις στο Noor 1, αλλά δεν... άγγιξε τα ναρκωτικά.

«Θα έπρεπε να είμαι ένας μπούφος. Δεν είχα στο μυαλό μου ότι υπήρχαν ναρκωτικά και θα ζητούσα να βάλουν σκάλα (σ.σ. είχε ζητήσει από τον συγκατηγορούμενό του Καρτσώνη να κατασκευάσει και να τοποθετήσει σκάλα). Πίστευα ότι δεν υπήρχαν. Δεν τα ακούμπησα. Εγώ λειτούργησα όπως είχα δεσμευτεί ότι "θα κάνεις σαν να μην υπάρχουν ναρκωτικά". Λέτε να πήγαινα να σουλάτσαρα στο καράβι και να υπήρχαν ναρκωτικά; Αν ήξερα για τα ναρκωτικά, προφανώς δεν θα λειτουργούσα έτσι» υποστήριξε.

Ερωτηθείς από τον Εφέτη Κουτρούμπα Νικόλαο γιατί μεταφέρθηκαν τα ναρκωτικά στη βίλα της πρώην συζύγου του στη Φιλοθέη, ο Γιαννουσάκης είπε:

“Κρίνω ότι η Φιλόθεη είναι μια λύση ανάγκης της τελευταίας στιγμής.

Ποια είναι η λογική να πάνε 9 το πρωί και στις 11 να φύγουν;

Για ποιο πρακτικό λόγο όλη αυτή την επιχείρηση για να τα πάρει μετά από δυο ώρες και να φύγει”.

Ο Εφέτης Δημήτριος Καβαλλάρης ρώτησε συμπληρωματικά ως προς το όφελος της εμπλοκής του στην υπόθεση, για να απαντήσει ο Γιαννουσάκης:

“Ήταν λύση εξαναγκασμού. Είχα σηκώσει το ανάστημα μου. Δεν ζήτησα λεφτά”.

Ως προς τη σχέση του με τον συγκατηγορούμενό του Αιμίλιο Κοτσώνη (σ.σ. έμπορο πολυτελών αυτοκινήτων, τότε στέλεχος του Ολυμπιακού και συνεργάτη της εταιρείας Capital του Β. Μαρινάκη), είπε πως το 2012 είχε κάνει μια επαγγελματική πρόταση να δημιουργήσουν μια εταιρεία ο Γιαννουσάκης, ο Κοτσώνης και οι πρώην ιδιοκτήτες του Noor 1 Φάρος και Τζανετής, την GFTK, με ποσοστά 60% οι Γιαννουσάκης-Κοτσώνης και 40% οι Φάρος-Τζανετής.

Όμως η εταιρεία αυτή δεν δημιουργήθηκε.

Υπενθυμίζεται πως το πλοίο πουλήθηκε τελικά λίγους μήνες αργότερα με τη μεσολάβηση του Κοτσώνη στον Καλαφάτη.

Ο Γιαννουσάκης αναφέρει για το ρόλο του Κοτσώνη:

“Δεν ζήτησε ο Κοτσώνης να μπει στη δουλειά.

Εγώ το “Noor 1” από το 2012 και μετά ούτε το είδα. Δεν είχα καμία σχέση”.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Στις συνομιλίες ακούγεστε με τον Κοτσώνη πως θα φέρετε το πλοίο.

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: 100% ο Κοτσώνης δεν έχει σχέση. Τον είχα πείσει να συμμετέχει στη δουλειά.

Ούτε εγώ είχα βάλει λεφτά.

Εγώ τους πρότεινα ένα σχήμα να αγοράζει πετρέλαια. Το οικονομικό κομμάτι το καλύπτω εγώ.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Τι κάνει ο Κοτσώνης;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν τον έβαλε ο Φάρος τον Κοτσώνη. Εγώ είπα ότι προτείνω αυτό.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Θα τον βάζατε σε συνεταιρισμό με 25%;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ο Κοτσώνης ήταν ένας φίλος μου που μου έφερε έναν άνθρωπο για καλή συμφωνία.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Θα έπαιρνε προμήθεια… 25%;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ήταν φίλος μου. Θα μπορούσε να προσφέρει και γνωριμίες για να πουλάμε πετρέλαια λιανική.



Ένταση στο δικαστήριο με την Εισαγγελέα και το δικηγόρο του Κοτσώνη

Τα αίματα ...άναψαν κατά την εξέταση του Γιαννουσάκη από την Εισαγγελέα της Έδρας η οποία ρώτησε τον κατηγορούμενο για τις αλλεπάλληλες τηλεφωνικές συνομιλίες του την ημέρα της άφιξης του “Noor 1” στην Ελευσίνα με τον Κοτσώνη αλλά και τον Συντιχάκη (ΣΣ πρωτοκλασάτο στέλεχος της εταιρείας Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη με τον οποίο είναι συγκατηγορούμενοι στη δεύτερη δικογραφία που αφορά την εμπλοκή τους στην υπόθεση) και άλλους κατηγορούμενους.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Έχετε επαφές την ήμερα που φτάνει το πλοίο. Έχετε κάποιο λόγο που θέλετε να ενημερώσετε τον Φάρο, Κοτσώνη , Κουρούβανη;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Είχα και τις προηγούμενες ημέρες επικοινωνία.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Εκείνη την ημέρα έχετε πολλές κλήσεις. Με τον Καρτσώνη 33 φορές. Ήθελε απλώς να φτιάξει τη σκάλα;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Μιλούσα και από το άλλο μου τηλέφωνο στο Ντουμπάι.

έχω συνέχεια επικοινωνία με τον Κοτσώνη γιατί είναι φίλος μου και παίζουμε μπιρίμπα.

Τον Κουρούβανη τον κάλεσα να δει το καράβι γιατί δεν το είχε δει για τη δουλειά στη Λιβύη.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε η εισαγγελέας Β. Βλάχου και για την εταιρεία Arab Waves που είχε ιδρύσει ο Κοτσώνης στο Ντουμπάι με τη διευκόλυνση του Γιαννουσάκη στον οποίο είχε στείλει την ταυτότητα του.

Στο σημείο αυτό διακόπτει την εισαγγελική λειτουργό ο συνήγορος του Κοτσώνη, Γιάννης Ηρειώτης λέγοντας:

“Έχει αθωωθεί αμετακλήτως και δεν έγινε αναίρεση. Η Εισαγγελέας το εντάσσει σε μια κατηγορία που έχει αθωωθεί. Ρωτάει για την Arab Waves που έχει απαλλαγεί από τον Άρειο Πάγο. Έλεος.

Δεν εισάγεται για αυτήν την κατηγορία.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ρώτησα και γω...

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Δεν ρωτήσατε όπως η εισαγγελέας...

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Πρέπει να το δούμε. Μιλάμε για ναρκωτικά.

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Ρωτάτε για μια κατηγορία που έχει αθωωθεί αμετάκλητα.

[...]

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Γιατί ο Κοτσώνης επικοινωνεί με τη σύζυγο σας;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν ξέρω. Προφανώς για να της συμπαρασταθεί.

Από την πλευρά του ο Κοτσώνης είπε πως συνέβη το αντίστροφο. Ότι η σύζυγος του Γιαννουσάκη του τηλεφώνησε και όχι αυτός.

Στη συνέχεια ο Γιαννουσάκης δέχθηκε ερωτήσεις από το συνήγορο του Κοτσώνη.

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Ασχολήθηκε ο Κοτσώνης;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ούτε καν για τα πετρέλαια, όχι για τα ναρκωτικά. Ούτε από τον Μπουρδούβαλη, ούτε από τον Φάρο, ούτε από τον Κουρούβανη, από κανένα δεν είχα καμία αναφορά.

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Προκύπτει γνώση του;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Απολύτως καμία.

Στον ανακριτικό υπάλληλο λέω ότι δεν έχει σχέση ο Κοτσώνης. Μόνο ο Μπουρδούβαλης.

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Ποιοι σας πίεζαν να ενοχοποιήσετε τον Κοτσώνη;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ο κ. Κοτσώνης ήταν απαραίτητη συνθήκη για να καταδικαστεί. Όχι γιατί είχαν στόχο τον κ. Κοτσώνη αλλά για να γίνει δίωξη σε ένα μεγάλο εφοπλιστή.

Γνώριζαν ότι είναι αθώος.

ΗΡΕΙΩΤΗΣ: Για τον εντολέα μου σας είπαν να σας δώσουν 10 εκατομμύρια;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ναι με αρχή δεδομένης τον κ. Κοτσώνη.

Από την πλευρά του ο συγκατηγορούμενος πρώην πλοιοκτήτης του “Noor 1” Π. Φάρος σε παρέμβασή του στο δικαστήριο ανέφερε ως προς την κοινή εταιρεία GFTK για την οποία γινόντουσαν συζητήσεις: “Μεταξύ ε μου του Τζανετή και του Γιαννουσάκη. Δεν ξέραμε ότι είναι ο Κοτσώνης.

Συζητούσαμε να έρθει να υπογράψει. Δεν ερχόταν και μετά μας προέβαλε ο Γιαννουσάκης το 60-40.

υπάρχει και καταγεγραμμένη συνομιλία που παίρνει τον Κοτσώνη.

Δεν ήξερα αν ήταν μέσα.

Μου είχε πει ότι το Κ (Σ.Σ. στην εταιρεία GFTK) είναι δικό μου θέμα”.



Απαντώντας σε ερωτήσεις συνηγόρων υπεράσπισης, ο Γιαννουσάκης ανέφερε πως οι κατηγορούμενοι Κοτσώνης, Φάρος και Κουρούβανης “δεν έχουν καμιά σχέση με τα ναρκωτικά”.

Επίσης, ανέφερε πως δεν γνωρίζει του Τούρκους συγκατηγορούμενους του.

Ως προς τον Χαμούντα (σ.σ. συνομιλίες του οποίου διαπιστώθηκαν με το δορυφορικό τηλέφωνο του πλοίου), παραδέχθηκε ότι είχε συνεργασία μαζί του ως προς τη ναυτολόγηση πληρωμάτων. Μάλιστα είχε δώσει το όνομα του Χαμούντα σε ένα από τα πλοία του.

«Ο Χαμούντα έβαλε το πλήρωμα. Με μένα ήταν συνεργαζόμενος. Ήταν ατζέντης που έκανε πληρώματα με όλους. Έγραψαν ότι είναι πρωτοπαλίκαρό μου (σ.σ. το είχε αναφέρει η εισαγγελέας της έδρας σε προηγούμενη συνεδρίαση της δίκης)».

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Ο Χαμούντα σας έδωσε το δορυφορικό που έχει μιλήσει 40 φορές.

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ο Χαμούντα μου έστειλε το δορυφορικό τηλέφωνο για να αναλάβω τη διαδικασία του κατάπλου.

Αν ο Χαμούντα είχε σχέση με τη δουλειά, δεν το γνωρίζω. Εγώ δεν είχα.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εσάς ήταν συνεργάτης σας που βρίσκατε πλήρωμα...

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Και πετρέλαια.

Το “Χαμούντα Κέι” που είναι δικό μου καράβι, θα δούλευε πετρέλαια στην Υεμένη και ήθελε να φαίνεται το όνομα του. Είναι ένας άνθρωπος που έχει παρουσία με τα πληρώματα.

Θεωρώ ότι δεν έχει σχέση. Αλλιώς θα τον είχαν πιάσει.



Η συνάντηση στην Κωνσταντινούπολη με τους Τούρκους ναρκεμπόρους

Σε άλλο σημείο της απολογίας του αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε με τους Τούρκους ναρκεμπόρους Ζιντάστι και Ριγκαμπάντι στην Κωνσταντινούπολη.

Όπως λέει ο Γιαννουσάκης, εκεί του ζήτησε να πάει ο Μπουρδούβαλης για να κάνει μια συνάντηση για πετρέλαια.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Αφού θέλατε να απομακρυνθείτε από τον άνθρωπο αυτό (Σ.Σ. Μπουρδούβαλη) και την εταιρεία του (Σ.Σ. Horizon), γιατί είχατε συνεργασία;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν ήταν μια διαδικασία που μπορούσε να γίνει σε ένα μήνα. Γύρναγε ένα διακόπτη και με κατέστρεφε.

Μου ζήτησε να δω αν όντως υπάρχουν ποσότητες πετρελαίου και είναι συμφέρουσες στην Τουρκία.

Είχαν σκοπό να μου μιλήσουν για τα ναρκωτικά.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιατί πήγατε;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Γιατί ήταν στο πλαίσιο της συνεργασίας μου

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Είπατε ότι σταματάτε...

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Είπα ότι άρχισα τη διαδικασία να απεμπλακώ.

Έχω κάνει λάθη. Δεν τα υπερασπίζομαι. Αν ήξερα δεν θα το έκανα.



Ως προς τη συνάντηση περιγράφει:

“Με πήραν δύο άνθρωποι. Ο ένας ο Άλεξ όπως μου συστήθηκε και ο άλλος ο Σαχίντ (Σ.Σ. πρόκειται για τον εμπλεκόμενο που ήταν στο πλοίο στην Ελευσίνα και στην αποθήκη στο Κορωπί όπου βρέθηκαν τα ναρκωτικά, αλλά εξαφανίστηκε την ίδια ημέρα που έκαναν έφοδο οι λιμενικοί). Έπρεπε να δω το Σαχίντ γιατί είχε το αντικείμενο του πετρελαίου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τον ξέρατε;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Βεβαίως είχα συνεργαστεί 3-4 φορές. Είχα πάει στο γραφείο του.

όντως πήγα στο ραντεβού.

Πρώτα πήγα σε ένα σπίτι. Έλεγε ότι ήταν από την Αγγλία ο Αλεξ… μου έλεγε αλήθεια.

Το μόνο που μου είπε ψέματα ήταν το όνομα του.

Έρχονται αυτοί οι δυο. Με παίρνουν. Γίνεται συνάντηση σε μια βίλα.

Στη συνάντηση βγαίνει ο Σαχίντ και μένουν ο Ζιντάστι και ο Ριγκαμπάντι.

Με βάζουν σε ένα υπόγειο. Μου ασκούν βία. Με χτύπησαν και μου έδειξαν ένα κουτί που θα με έβαζαν αν δεν δεχόμουν. Τους λέω εντάξει θα βάλω ένα καράβι.

Δεν μου ζήτησαν κάτι για τα ναρκωτικά.

Αφού τους είπα εντάξει με έβαλαν σε ένα γραφείο. Μου έδωσαν το κινητό μου και με νιώσανε σαν συνεργάτη.

Ήμουν συγκαταβατικός. Τους ξεγέλασα ότι θα το κάνω.

Εκεί στο γραφείο που τράβηξα το βίντεο, τους γράφω και το στέλνω σε mail στη Σταματιάδη (Σ.Σ. πρώην σύζυγό του) και στον αδερφό μου τον Στέλιο γιατί δεν ξέρω τι θα γίνει. Μπορεί να με βρίσκανε σε χαντάκι.

[...]

Γυριζω στο Ντουμπάι αποφασισμένος να μην ανακατευτώ σε αυτή τη δουλειά.

Ο Μπουρδούβαλης είναι ο μοναδικός που γνώριζε.

Εγώ του λέω δεν θα κάνω τη δουλειά και το βίντεο αυτό το έχω στείλει στους δικούς μου ανθρώπους. Εκεί πάγωσε. Μου λέει εντάξει άσε με να δω τι θα κάνω.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Γιατί ήθελε τόσο πολύ να συνεργαστεί με σας; Σας έστειλε σε ανθρώπους. Σας εκβίαζε ενω δεν θέλατε. Γιατί το έκανε;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Θεωρώ ότι λειτούργησε έτσι. Ρωτήστε το Μπουρδούβαλη.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Τι να ρωτήσω; Δεν το δέχεται...

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Ο Σαχίντ ήταν συνεργάτης του στα πετρέλαια με πολλά εκατομμύρια.



Ως προς τον ρόλο του υπεύθυνου επενδυτικής εταιρείας Fairbanks Κωνσταντίνου Καζινάκη που βρέθηκε νεκρός πριν δύο χρόνια στον Καναδά (Σ.Σ. θα υποναύλωνε μαζί με τον κατηγορούμενο Βασίλειο Κουρούβανη το “Noor 1” για μεταφορά πετρελαίου από τη Λιβύη), ο Γιαννουσάκης είπε:

“Τώρα που άκουσα ότι πριν πάει στην ανάκριση ο Μπουρδούβαλης ήταν στην πισίνα του Καζινάκη και του είπε την φράση ότι “ο Γιαννουσάκης τα έχει κάνει”, είμαι πεπεισμένος ότι ο Καζινάκης ήταν μαζί με τον Μπουρδούβαλη εν αγνοία του Κουρούβανη”.



Ως προς το ότι ο ...μακαρίτης Καζινάκης είχε πει στον συγκατηγορούμενο του Β. Κουρούβανη να απομακρυνθεί από τον Γιαννουσάκη γιατί ελεγχόταν για ναρκωτικά για άλλο πλοίο, ο κατηγορούμενος είπε:

“Ο Καζινάκης είπε στον Κουρούβανη ότι εγώ σχετίζομαι με ναρκωτικά.

Ένας απλός τραπεζίτης που βλέπει ότι ελέγχομαι για ναρκωτικά, θα μου δώσει πλοίο με 2 τόνους;”.



Για το “Noor 1” και τη μεταφορά των ναρκωτικών είπε:

“Θέλανε να μεταφέρουν ναρκωτικά. Γιατί δεν βάλανε εταιρεία από την Αγγλία;

Δεν θα έδινα το καράβι μου χωρίς συμβόλαιο.

Ο Καλαφάτης (Σ.Σ. ο τελευταίος πλοιοκτήτης του “Noor 1” που αθωώθηκε από το πρωτοβάθμιο δικαστήριο) δεν ήξερε καθόλου από θάλασσα. Καπετάνιος είναι αλλά δεν ξέρει από το γραφείο…

Ήθελε ο Μπουρδούβαλης να πάρουν το καράβι έτσι. Βρήκε έδαφος στον Καλαφάτη και το πήρε.

Ρωτάτε συνεχεία αν συνηθίζεται χωρίς συμβόλαιο… Συνηθίζεται τόσο όσο να μεταφέρει ναρκωτικά.

Προφανώς δεν θέλει να κάνει συμβόλαιο αν μεταφέρει ναρκωτικά”.



Τα μπαλόνια του πλοίου με την ηρωίνη

Όπως είπε, τα ναρκωτικά θα τοποθετούνταν μέσα σε δύο μπαλόνια που θα έμπαιναν στο πλοίο. Τα μπαλόνια είχε αγοράσει ο Μπουρδούβαλης. Αναφέρει σχετικά:

“Στέλνει δύο μπαλόνια για καράβια. Δεν πήγε το μυαλό μου. Τα είχε αγοράσει. Με ενημέρωσε ότι είναι ήδη στο Noor. Εκεί μου είπε ότι το Noor πήγε να κάνει τη δουλειά. Μου λέει “δεν χρειάζεται να ανακατευτείς καθόλου.

Πάει στην εγκατάσταση του Κουρούβανη για τη δουλειά της Λιβύης.

Τα έχω ρυθμίσει τα ναρκωτικά να μπουν μέσα στα μπαλόνια και έχω ρυθμίσει να έρθει μια νταλίκα που θα πάει στις εγκαταστάσεις του Κουρούβανη.

Θέλω να ρυθμίσεις να ξεφορτωθούν τα μπαλόνια.

[...]

Έκανα κακό και το έχω βάρος στη συνείδηση μου και έχω μεταμεληθεί γι’ αυτό.

Με πείθει και δέχομαι ότι θα λειτουργήσω σα να μην υπάρχουν ναρκωτικά και θα κάνω για να εξυπηρετήσω.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Μου είναι αδύνατο να πιστέψω αυτό που λέτε...

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Θα προσφέρω τη ναυτιλιακή μου υποστήριξη όπως αν πήγαινε το καράβι στο Ρίο. Και άλλοι συμβάλλανε χωρίς να έχουν σχέση με τα ναρκωτικά.

Αυτή η απάντηση του κατηγορούμενου προκάλεσε τις αντιδράσεις της προέδρου αλλά και της Εισαγγελέως της Έδρας Βασιλικής Βλάχου.

ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ: Δυσκολεύομαι να το καταλάβω πως κάνετε ναυτιλιακή διαχείριση με ναρκωτικά...

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Έχω δικάσει ναυτιλιακά στον πρώτο βαθμό στον Πειραιά.. Ναυτιλιακή επίβλεψη δεν μου έχει ξανατύχει σε καράβι.

Υπάρχει όρος στο ναυτικό δίκαιο ναυτιλιακή επίβλεψη; Όχι. Ναυλωτής υπάρχει, πλοιοκτήτης υπάρχει…

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Υπάρχει ο όρος ο άνθρωπος που διαμορφώνει τη διαχείριση και οι άνθρωποι που δίνουν τις εντολές. Ο κ. Μπουρδούβαλης.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πόσες φορές το έχετε κάνει αυτό; ναυτιλιακή επίβλεψη...

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Στα δικά μου καράβια.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εσείς αυτού του είδους τη ναυτιλιακή επίβλεψη έχετε αναλάβει άλλη φορά για οποιονδήποτε άλλο;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Όχι.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Φιλικά το κάνατε; Σε ένα πλοίο που μετέφερε ναρκωτικά; Αυτό μας λέτε για να το καταλάβω;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Είχα συμμετοχή στη ναυτιλιακή συνδρομή στον κατάπλου. Ή παίρνεις λεφτά ή σε εξαναγκάζουν. Εμένα με εξανάγκασαν.



Ως τις ενέργειες του στην Ελευσίνα όπου έδεσε στο καράβι και τις μαρτυρίες ότι κατέβαζε σακούλες από το “Noor 1”, είπε ότι ήταν σκουπίδια, ενώ τα σακ βουαγιάζ με τα ναρκωτικά βρέθηκαν στο αυτοκίνητο του συνεργάτη του, του Λάγιου, στον οποίο έριξε το ...μπαλάκι για τη μεταφορά των ναρκωτικών στη βίλα της πρώην συζύγου του στη Φιλοθέη και στην αποθήκη στο Κορωπί.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Εσείς του είπατε του Λάγιου να πάρει το Σαχίντ…

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Να εξυπηρετήσει το Σαχίντ του είπα.

Ο Μπουρδούβαλης μου είπε ότι έρχεται το καράβι και έχει πράγματα στο καράβι ο Σαχίντ. Κατάλαβα ότι είναι ναρκωτικά.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Πήγατε με το Σαχίντ στην αποθήκη;

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Δεν πήγα με το Σαχίντ ποτέ εκεί.

Πήγα στην αποθήκη πριν, όχι την ήμερα κατάπλου.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ: Στην κατάθεση σας λέτε “δεν θυμάμαι ότι ο Κουρούβανης είναι στην αποθήκη”.

ΓΙΑΝΝΟΥΣΑΚΗΣ: Εγώ στην αποθήκη πήγα 2-3 φόρες πριν τον κατάπλου.

Δεν μπορώ να απαντήσω για τον Κουρούβανη για μια συνάντηση που δεν είμαι εγώ.



Η δίκη συνεχίζεται στις 15 Σεπτεμβρίου με την αγόρευση της Εισαγγελέως της Έδρας Βασιλικής Βλάχου.